English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Γράψτε λέξεις- κλειδιά για να βρείτε αυτό που ψάχνετε:

Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Κυκλαδικός πολιτισμός

Αυτές είναι οι Κυκλάδες: 




κυκλαδικές τοιχογραφίες


Ακούστε για την Κυκλαδική τέχνη:




Επισκεφθείτε το Μουσείο Κυκλαδικής τέχνης και κατόπιν παίξτε το παιχνίδι μνήμης με εκθέματα του μουσείου:








Και τελειώνουμε με  κάποιες δημιουργίες των παιδιών που έγιναν με τη βοήθεια του κ. Γιάννη (καθηγητή Εικαστικών). Μπράβο σας!! Πολύ ωραία ειδώλια!











Διαβάστε περισσότερα... »


Διαβάστε περισσότερα... »

Τετάρτη 18 Μαΐου 2016

Η σωστή διατροφή για τα παιδιά που δίνουν εξετάσεις

Η διατροφή παίζει σημαντικό ρόλο στην απόδοση των μαθητών, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς όσο και στις τελικές εξετάσεις. Γι’ αυτό θα πρέπει αυτές τις ημέρες να δώσουμε περισσότερη σημασία στη διατροφή του παιδιού!






Η σημασία του πρωινούΗ καθημερινή κατανάλωση πρωινού αλλά και η καλή κατανομή των υπόλοιπων γευμάτων ασκούν σημαντική επίδραση στην πνευματική απόδοση.

Το πρωινό σχετίζεται άμεσα με τη γνωσιακή λειτουργία και την πνευματική απόδοση, καθώς παρέχει γλυκόζη στον εγκέφαλο, το μόνο όργανο που εξαρτάται αποκλειστικά από την παροχή γλυκόζης.

Επιπλέον, η συστηματική λήψη πρωινού μειώνει το άγχος, το οποίο είναι συνήθως ιδιαίτερα αυξημένο την περίοδο των εξετάσεων, και παράλληλα βελτιώνει τη διάθεση. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει ο μαθητής να ξεκινήσει τις εξετάσεις του με άδειο στομάχι, γιατί αφενός υπάρχει η πιθανότητα να ζαλιστεί και αφετέρου δεν θα μπορεί να αποδώσει τα μέγιστα.

Καλό θα ήταν το πρωινό την ημέρα των εξετάσεων να περιλαμβάνει κυρίως υδατάνθρακες, τους οποίους ο οργανισμός να μπορεί να πέψει γρήγορα και έτσι να αποδώσει άμεσα  την ενέργειά τους αλλά και την γλυκόζη που τόσο χρειάζεται ο εγκέφαλος.

Όσο για την υπόλοιπη διατροφή, δύο κύρια γεύματα και κάποια ενδιάμεσα σνακ μπορεί συνολικά να βοηθήσει στην κάλυψη των αναγκών σε όλα τα θρεπτικά συστατικά που εμπλέκονται στην γνωσιακή λειτουργία και να παρέχει γλυκόζη στο εγκέφαλο ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Γι' αυτό άλλωστε η περίοδος των εξετάσεων δεν ενδείκνυται για εφαρμογή κάποιας δίαιτας αδυνατίσματος ή πολύ περισσότερο για την εφαρμογή «ανορθόδοξων» ειδών δίαιτας.

Μερικές προτάσεις για πρωινό την ημέρα των εξετάσεων 
1 ποτήρι φυσικός χυμός,
1-2 φέτες ψωμί ολικής άλεσης με μέλι ή μαρμελάδα
1 κουλούρι Θεσσαλονίκης και 1 φρούτο

Μερικές ιδέες για υγιεινά σνακΜια μικρή ποικιλία φρέσκων φρούτων σε συνδυασμό με 1-2 κουταλιές της σούπας άψητους και ανάλατους ξηρούς καρπούς

Γιαούρτι µε µέλι, μια μικρή ποικιλία φρέσκων φρούτων, 1 κουταλιά της σούπας άψητους και ανάλατους ξηρούς καρπούς και κανέλα (μια εξαιρετική λύση για την κάλυψη της ανάγκης για γλυκό αλλά ταυτόχρονα συνεισφέρει σε πληθώρα θρεπτικών συστατικών που ενισχύουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες.

Μια μικρή ποικιλία φρέσκων φρούτων σε συνδυασμό με 1 μπάρα δημητριακών ή 2-3 μπισκότα ολικής άλεσης

Μισή  σοκολάτα υγείας ή παστέλι

Μερικές ιδέες για σωστά μεσημεριανά γεύματαΤο μεσημεριανό γεύμα πρέπει να είναι σπιτικό και διαφορετικό κάθε μέρα, μαγειρεμένο με ελαιόλαδο. Ακολουθώντας το Μεσογειακό πρότυπο διατροφής, θα περιλαμβάνει μια φορά την εβδομάδα κόκκινο κρέας, μία φορά κοτόπουλο, μία με δύο φορές ψάρι, μία με δύο φορές όσπρια, ένα λαδερό και ζυμαρικά ή ρύζι. Μην ξεχνάτε πως το γεύμα πρέπει να συνοδεύεται από άφθονη σαλάτα, παρασκευασμένη με όσο το δυνατόν πιο πολλά είδη λαχανικών, λίγο ελαιόλαδο και ξύδι ή λεμόνι.


Μερικές ιδέες για βραδινόΤα βραδινά γεύματα θα πρέπει να είναι ελαφριά . Μια πράσινη σαλάτα σε συνδυασμό με μια μερίδα πρωτεΐνης όπως κρέας ή ψάρι ή κοτόπουλο ή τυρί και μια μικρή μερίδα αμύλου όπως ένα φλιτζάνι ζυμαρικά ή σκούρο ρύζι ή μια με δυο φέτες ψωμί ολικής άλεσης ή ένα μέτριο κρίθινο παξιμάδι.

Άλλες επιλογές είναι το γάλα με δημητριακά

Το τοστ ή μια μεγάλη χωριάτικη σαλάτα (ντομάτα, πιπεριά, μαρούλι, αγγούρι και λίγο τυρί, ελαιόλαδο κλπ) ή τονοσαλάτα ή αυγό με λίγο ψωμί και σαλάτα.

Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί στο βραδινό του μαθητή και ιδιαίτερα όταν έχει εξετάσεις την επόμενη μέρα, καθώς ένα βαρύ βραδινό μπορεί να επηρεάσει τη χαλάρωση και την ξεκούραση του παιδιού και κατ’ επέκταση την απόδοσή του.

Τι άλλο θα πρέπει να προσέξουν οι γονείςΕπαρκής ενυδάτωση
Η σωστή ενυδάτωση του οργανισμού είναι μείζονος σημασίας αυτές τις περιόδους που συνδυάζουν άγχος, κούραση και ζέστη και πάλι, όμως, πρέπει ο μαθητής να προσέξει τις επιλογές του. Προτιμάμε το απλό, καθαρό νερό, το γάλα, το τσάι και τους χυμούς φρούτων και φροντίζουμε να μην φτάνουμε στα επίπεδα δίψας για να πιούμε κάτι υγρό.






Από: Ελένη Χαδιαράκου 
Με τη συνεργασία της Νίκης Τσίγκρη, διαιτολόγος διατροφολόγος 
Διαβάστε περισσότερα... »

Εκδρομή!

Αύριο εκδρομή στο αθλητικό κέντρο SAN SIRO! Καλή μας διασκέδαση!!







Διαβάστε περισσότερα... »

Τρίτη 17 Μαΐου 2016

Ε. Ζ: Η φιλία



 22η συνάντηση

Σε κείμενο του Έλληνα φιλόσοφου, παιδαγωγού και δοκιμιογράφου Ευάγγελου Παπανούτσου με θέμα τη «Φιλία», διαγωνίστηκαν τη Δευτέρα στη Νεοελληνική Γλώσσα οι πάνω από 103.000 υποψήφιοι στις Πανελλήνιες εξετάσεις . 

Αυτό στάθηκε η αφορμή να συζητήσουμε αρκετά με τα σαΐνια, πάνω στη φιλία και στις ανθρώπινες σχέσεις , μια και ασχολούμαστε εκτεταμένα με το θέμα αυτό στην Ευέλικτη Ζώνη. Διατυπώθηκε με απλά και κατανοητά λόγια, όπως άλλωστε αρμόζει στην ηλικία των παιδιών μου, το ζήτημα της φιλίας, η αξία της, το εγκώμιό της από την αρχαιότητα και η καταγωγή της λέξης. Συνδέθηκε η φιλία με την αγάπη και ξεχώρισαν (κατά το φιλόσοφο Αριστοτέλη) τα τρία είδη της. Καταλήξαμε στην τέλεια- ιδανική φιλία: ποια είναι τα χαρακτηριστικά της και γιατί αξίζει να την έχουμε στη ζωή μας. 

Τα παιδιά με μεγάλη ωριμότητα συζήτησαν και διατύπωσαν ερωτήσεις – προβληματισμούς. Κατάλαβαν μέσα από δικά τους βιώματα, ποιους θεωρούν φίλους τους αλλά και τι πρέπει να κάνουν για να είναι ευτυχισμένοι μαζί τους. Κάποιοι αναζητούν ακόμα φίλους. Τουλάχιστον ξέρουν ποια είναι τα κριτήρια επιλογής... Είναι ένα θέμα που προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε όσο καλύτερα μπορούμε και σίγουρα δεν τελειώνει εδώ. 

Δε θα σας πω άλλα, για να διαβάσετε το κείμενο που πραγματικά αξίζει να σταθούμε όλοι για λίγο… 








Διαβάστε περισσότερα... »

Η διατροφική σημασία του πρωινού για τα παιδιά και τους έφηβους




Η άρνηση των μικρών παιδιών, αλλά και των εφήβων, να ξεκινήσουν τη μέρα τους με ένα καλό πρωινό είναι ένα μόνιμο θέμα διένεξης σχεδόν σε κάθε οικογένεια. Το θέμα αυτό δεν πρέπει να είναι αμελητέο καθώς το πρωινό όχι μόνο προσφέρει την απαραίτητη ενέργεια που απαιτείται στο ξεκίνημα της ημέρας.

Αλλά έχει βρεθεί πως τα παιδιά που παίρνουν καλό πρωινό έχουν 2-5 φορές μεγαλύτερη πιθανότητα να καλύψουν τα 2/3 των συνιστώμενων ημερήσιων προσλήψεων από τις περισσότερες βιταμίνες και μέταλλα που απαιτούνται για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού. 

Σε έρευνα που έγινε σε σχολείο της Λουιζιάνα των ΗΠΑ και δημοσιεύτηκε στο Journal of Adolescent Health βρέθηκε ότι το 19% των μαθητών που παρέλειπαν εντελώς το πρωινό εμφάνιζαν πολύ χαμηλότερα ποσά διαφόρων μετάλλων και βιταμινών, συγκριτικά με τους συμμαθητές τους που έπαιρναν κανονικά πρωινό.

Αυτό που είναι πολύ βασικό να κατανοήσουν οι γονείς είναι ότι τα θρεπτικά συστατικά που χάνουν τα παιδιά και οι έφηβοι όταν παραλείπουν το πρωινό τους, σπάνια αναπληρώνονται από άλλα γεύματα.

Επίσης, έχει παρατηρηθεί ότι ένα σωστό πρωινό βελτιώνει την απόδοση στο σχολείο και την ευκολία παρακολούθησης του μαθήματος. Ακόμη, τα παιδιά που παίρνουν πρωινό εμφανίζουν σπανιότερα κατάθλιψη, άγχος ή υπερκινητικότητα. Επίσης, σκέφτονται γρηγορότερα και πιο καθαρά, αισθάνονται λιγότερη κούραση και υπνηλία (ιδιαίτερα κατά τα πρωινά μαθήματα) και έχουν μικρότερες πιθανότητες να παραπονεθούν για πόνους στην κοιλιά ή ζάλη. 

Ιδιαίτερης σημασίας, όμως, δεν είναι μόνο η ύπαρξη του πρωινού ως γεύμα αλλά και η ποιότητά του. Ένα καλό πρωινό θα πρέπει να παρέχει στο παιδί το 25-30% των ημερήσιων αναγκών του οργανισμού σε ενέργεια και θρεπτικά συστατικά. Ένα ισορροπημένο πρωινό πρέπει να παρέχει πρωτεΐνες, καλής ποιότητας λιπαρά, υδατάνθρακες καθώς και πολύ σημαντικά θρεπτικά συστατικά που τα παιδιά συχνά δεν προσλαμβάνουν επαρκώς όπως οι φυτικές ίνες, η βιταμίνη C, το φυλικό οξύ, ο σίδηρος και το ασβέστιο.

Μια εξαιρετική επιλογή στο πρωινό γεύμα των παιδιών μπορεί να αποτελέσει το ταχίνι, που είναι 100% αλεσμένο σουσάμι. Το ταχίνι είναι ένα κατεξοχήν φυσικό προϊόν που περιέχει πολύ καλής ποιότητας πρωτεΐνες (υψηλής βιολογικής αξίας) απαραίτητες για την ανάπτυξη του μυϊκού συστήματος των παιδιών και των εφήβων, πολυακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία συμβάλουν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου και σχετίζονται με την καλύτερη πνευματική ανάπτυξη των παιδιών και υδατάνθρακες, οι οποίοι παρέχουν την απαραίτητη ενέργεια που θα τους επιτρέψει να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της καθημερινής πνευματικής και σωματικής δραστηριότητας.

Παράλληλα, το ταχίνι περιέχει βιταμίνες του συμπλέγματος Β που ενεργοποιούν ακόμη καλύτερα τις πνευματικές διαδικασίες του παιδιού και ασβέστιο, απαραίτητο για την ανάπτυξη του μυοσκελετικού συστήματος. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται και άλλα προϊόντα που παράγονται από το σουσάμι, όπως το παστέλι με σουσάμι και ο χαλβάς από ταχίνι.

Συνεπώς, γίνεται εύκολα αντιληπτό το πόσο σημαντικό είναι να μάθουμε στα παιδιά μας πριν ξεκινήσουν τις δραστηριότητες της ημέρας να τρώνε στο σπίτι πρωινό που να περιλαμβάνει συστατικά, όπως το ταχίνι, καθώς επίσης και να αποφεύγουν την κατανάλωση τροφίμων που είναι φτωχά σε θρεπτικά συστατικά και περιέχουν πολλές θερμίδες, ζάχαρη και κορεσμένα λιπαρά (π.χ. τυρόπιτες, πατατάκια, γαριδάκια κ.α.) στο σχολείο ή και έξω από αυτό.

Γιάννης Χρύσου, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

πηγή: health.in.gr


Διαβάστε περισσότερα... »

Δευτέρα 16 Μαΐου 2016

Γεια σου, χαρά σου Βενετιά




Γεια σου χαρά σου Βενετιά
πήρα τους δρόμους του νοτιά
κι απ’ το κατάρτι το ψηλό
τον άνεμο παρακαλώ

Φύσα αεράκι φύσα με
μη χαμηλώνεις ίσαμε
να δω γαλάζια εκκλησιά
Τσιρίγο και Μονεμβασιά

Γεια σου χαρά σου Βενετιά
βγήκα σε θάλασσα πλατιά
και τραγουδώ στην κουπαστή
σ’ όλο τον κόσμο ν’ ακουστεί

Φύσα αεράκι φύσα με
μη χαμηλώνεις ίσαμε
να δω στην Κρήτη μια κορφή
που έχω μανούλα κι αδελφή


ΣΤΙΧΟΙ: Νίκος Γκάτσος / ΜΟΥΣΙΚΗ: Σταύρος Ξαρχάκος
ΕΡΜΗΝΕΙΑ: Νίκος Ξυλούρης / ΔΙΣΚΟΣ: Συλλογή (1974)






από το βιβλίο μαθητή της Γλώσσας -Γ΄τάξη

Διαβάστε περισσότερα... »



Διαβάστε περισσότερα... »

Γράφουμε χαϊκού! (κλικάροντας τα μικρά εικονίδια δεξιά, εμφανίζονται οι άλλες παρουσιάσεις)