English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Γράψτε λέξεις- κλειδιά για να βρείτε αυτό που ψάχνετε:

Παρασκευή 22 Ιανουαρίου 2016


Διαβάστε περισσότερα... »

Ευέλικτη Ζώνη - Τα Χαρίσματα του φίλου μου!!



13η συνάντηση-ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Κάθε παιδί τράβηξε κλήρο και ανάλογα με το όνομα του συμμαθητή-τριά του που κράτησε στα χέρια του, έγραψε σε μια καρδούλα τα χαρίσματα (του άλλου). ΄Επειτα σχεδίασαν κάτι για το φίλο-η τους. Το απόλαυσαν...Διάβασε ο ένας το χαρτί του άλλου και τα κόλλησαν στον τοίχο.

 Όλοι έχουμε χαρίσματα και επιδιώκουμε να τα προβάλλουμε αποδεχόμενοι το διαφορετικό.Ας βοηθήσουμε τα παιδιά να τα ανακαλύψουν, αλλά και να τα αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!















Διαβάστε περισσότερα... »

Θεατρικό για την ανακύκλωση

Με αφετηρία το μάθημα της Γλώσσας : " ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΝΤΑΙ", τα μικρά μου σαΐνια δραστηριοποιούνται για  κουκλοθέατρο. Με αστείρευτο κέφι, σχεδιάζουν σκηνικά, στολίζουν το αυτοσχέδιο θεατράκι μας, διαλέγουν χαρακτήρες ,κατασκευάζουν τους ήρωες του έργου  από ανακυκλώσιμα υλικά που έφεραν και γράφουν σενάρια. Δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα οι δράσεις. Αλλά είμαι σίγουρη πως τις επόμενες μέρες θα έχουμε...παράσταση! Αμέ!!  Η φαντασία των παιδιών είναι μοναδική. 

Ιστορικό: Αφού με κλήρους διάλεξαν τους ήρωες - χαρακτήρες,συζητήσαμε για το χώρο, χρόνο των γεγονότων, καταγράψαμε το πρόβλημα και αποφασίσαμε για τη λύση. Οι ήρωες (ανακυκλώσιμα υλικά) αφηγήθηκαν  τις ιστορίες τους και παρά τον τσακωμό τους , λόγω έλλειψης χώρου στον κάδο, συμφιλιώθηκαν  και τραγούδησαν  παρέα. Χώρισαν όταν ήρθε το φορτηγό και τα πήρε από το μπλε κάδο.
Να μας παρακολουθείτε τις επόμενες μέρες γιατί θα σας έχουμε εκπλήξεις!

Τα παιδιά  μαθαίνουν με βιωματικό τρόπο και η μάθηση αυτή είναι μόνιμη. Μαθαίνουν τα ίδια, μέσω της συνεργασίας και της αλληλεπίδρασης με τους συμμαθητές τους. Η μάθηση πρέπει να είναι δημιουργία και χαρά!!!

Πάρτε μια γεύση των δραστηριοτήτων μας:


Φτιαγμένα από ανακυκλώσιμα υλικά







Αυτοσχέδιο κουκλοθέατρο !





Οι χαρακτήρες των ηρώων



διαλέγουν τους χαρακτήρες


Δομή του θεατρικού



φινάλε!!


Διαβάστε περισσότερα... »

Πέμπτη 21 Ιανουαρίου 2016

Δαίδαλος και Ίκαρος




Σύμφωνα με τη ελληνική μυθολογία, ο Ίκαρος ήταν γιος του Δαίδαλου και της Ναυκράτης, η οποία, κατά μια παράδοση, ήταν δούλη του Μίνωος.
Όταν ο Δαίδαλος καταδικάστηκε από τον Άρειο Πάγο επειδή είχε φονεύσει τον τεχνίτη Τάλω, έφυγε στην Κρήτη. Εκεί κατασκεύασε τον Λαβύρινθο για να ζει μέσα ο Μινώταυρος, ο γιος της γυναίκας του Μίνωος Πασιφάης. Μέσα στον Λαβύρινθο φυλάκισε ο Μίνως και τον ίδιο τον Δαίδαλο με τον γιο του Ίκαρο, διότι ο Δαίδαλος είχε βοηθήσει την Πασιφάη να ενωθεί με τον Ταύρο του Ποσειδώνος και να γεννηθεί ο Μινώταυρος. Ο Δαίδαλος με τον Ίκαρο δραπέτευσαν από τον Λαβύρινθο με τη βοήθεια των φτερών που είχε κατασκευάσει και για τους δύο ο Δαίδαλος, χρησιμοποιώντας πούπουλα και κερί. Τα φτερά αυτά τα προσάρτησαν στους ώμους τους και πέταξαν στον ουρανό.
Ο Ίκαρος όμως, γοητευμένος από την πτήση, παράκουσε την εντολή του πατέρα του να μην πετάει πολύ ψηλά για να μη λιώσει από τη ζέστη του ήλιου το κερί των φτερών, ούτε και πολύ χαμηλά για να μην λυθούν τα φτερά από την υγρασία της θάλασσας: πέταξε ψηλά με αποτέλεσμα να λιώσει το κερί και να αποκολληθούν τα φτερά, να πέσει στη θάλασσα και να χάσει τη ζωή του. Η θαλάσσια περιοχή όπου ο Ίκαρος βρήκε τον θάνατο ονομάστηκε έκτοτε Ικάριο Πέλαγος ή Ικάριος Πόντος. Η περιοχή αυτή βρίσκεται νότια του νησιού που ονομάστηκε Ικαρία. Έτσι διηγείται την ιστορία του Ικάρου ο Απολλόδωρος.
Σύμφωνα με άλλες πηγές, ο Ίκαρος, αναζητώντας τον πατέρα του Δαίδαλο που είχε εξοριστεί στην Κρήτη, επιβιβάστηκε σε πλοίο για να ταξιδέψει, το πλοίο όμως ναυάγησε κοντά στη Σάμο και η θάλασσα ξέβρασε το σώμα του στο νησί, το οποίο από το γεγονός αυτό ονομάστηκε Ικαρία.







Διαβάστε περισσότερα... »

Κοπή βασιλόπιτας

Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε όλο το σχολείο το πρωί. Ο σύλλογος γονέων μοίρασε σε κάθε τμήμα από μια βασιλόπιτα. Όλοι χάρηκαν πάρα πολύ. Το φλουρί  είχε για δώρο ένα βιβλίο! Η Αγγελικούλα ήταν το ‘'τυχερό’’ σαΐνι! Μπράβο! Ευχαριστούμε πολύ το σύλλογο που πάντα βρίσκεται δίπλα στα παιδιά αλλά και σε εμάς τους εκπαιδευτικούς! Τα χαμόγελα των παιδιών είναι η μεγαλύτερη ανταμοιβή  όλων των προσπαθειών μας!





το δωράκι του τυχερού! 







Ιδού το φλουρί της Αγγελικής!

Διαβάστε περισσότερα... »

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2016

Όταν χάνονται τα όρια στο σπίτι…





·                     Δε μας ακούει ποτέ…
·                     Δεν κάνει ό, τι του ζητάμε..
·                     Δε σέβεται τους κανόνες…
·                     Δεν καταλαβαίνει από τιμωρίες…
·                     Κάνει εκείνο κουμάντο στο σπίτι…
·                     Δεν έχει πρόγραμμα…
·                     Δυσκολεύεται να αρχίσει τη μελέτη του…
·                     Δε μαζεύει τα παιχνίδια του…
·                     Κάνει εκρήξεις θυμού…
·                     Βρίζει… φωνάζει… γίνεται ανεξέλεγκτος
·                     Γίνεται επιθετικός με τον αδερφό του/ την αδερφή του…
·                     Πλακώνονται συνέχεια μεταξύ τους…
·                     Κάνει του κεφαλιού του… δε σέβεται κανέναν…

Στην κλινική πράξη, από τα πιο συχνά αιτήματα των γονέων είναι η οριοθέτηση μιας κακής ή ανεξέλεγκτης συμπεριφοράς του παιδιού, η υπακοή στους κανόνες, η συμμόρφωση. Για να μπορέσουμε να δουλέψουμε αυτά τα αιτήματα πρέπει να σταθούμε και να εξετάσουμε τον τρόπο που σχετίζεται το παιδί με το γονιό.

Γιατί το παιδί υιοθετεί μια τέτοια συμπεριφορά; Γιατί του είναι τόσο δύσκολο να συμμορφωθεί με τους κανόνες; Πώς έχει επενδύσει στη σχέση του με το γονέα; Πώς διαμορφώνεται η επικοινωνία μεταξύ των μελών της οικογένειας; Τι θέλει να μας πει με τη συμπεριφορά του και πώς μπορούμε να χειριστούμε καταστάσεις που ξεφεύγουν συχνά απ’ τον έλεγχο;

Από τα πρώτα κιόλας χρόνια που το παιδί αναπτύσσεται, χρειάζεται να ζει σε ένα ξεκάθαρο και οριοθετημένο πλαίσιο το οποίο διαμορφώνουν με τη στάση και τη συμπεριφορά τους οι ενήλικες και ιδιαιτέρως οι γονείς.

Η οριοθέτηση και το ξεκάθαρο πλαίσιο περιλαμβάνουν:

στοιχειώδεις κανόνες, ανάλογους με την ηλικία του παιδιού, τις ανάγκες του παιδιού και της οικογένειας, τις προτεραιότητες που θέτουν οι γονείς
τους ρόλους και τις ευθύνες που αναλαμβάνει κάθε μέλος της οικογένειας ανάλογα με την ηλικία, τις ανάγκες που διαμορφώνονται, τις επιθυμίες και τις δυνατότητές του τον τρόπο που αντιλαμβάνεται το παιδί τους γονείς. Οι γονείς χρειάζεται να γίνονται αντιληπτοί στο παιδί όχι μόνο ως γονείς αλλά και ως «ζεύγος».

Έχουν μία ιδιαίτερη σχέση από την οποία αποκλείεται το παιδί, έχουν το δικό τους χώρο ως ζευγάρι αλλά και το δικό τους προσωπικό χώρο ως άνθρωποι (τη δική τους δουλειά από την οποία αποκλείεται το παιδί ή τις δικές τους ενασχολήσεις ανεξαρτήτως του χρόνου που αφιερώνουν στο παιδί). Καλό είναι οι γονείς να ενισχύουν τους υπόλοιπους ρόλους που έχουν μέσα και έξω από το σπίτι και να μην ξεχνούν ότι είναι και άλλα πράματα πέρα από «γονείς».

Την κοινή στάση των γονέων απέναντι σε μία συμπεριφορά του παιδιού. Είναι λογικό να υπάρχουν συχνά διαφωνίες στον τρόπο διαπαιδαγώγησης και αντιμετώπισης διαφόρων καταστάσεων που σχετίζονται με τη συμπεριφορά και τα αιτήματα του παιδιού. Ο κάθε γονιός έχει τα δικά του βιώματα και τις δικές του πεποιθήσεις για το μεγάλωμα ενός παιδιού. Πέρα, όμως, από τις προσωπικές διαφωνίες χρειάζεται να γίνονται αμοιβαίες υποχωρήσεις και τα μηνύματα που δίνονται μπροστά στο παιδί να είναι ξεκάθαρα, συγκεκριμένα και όχι διφορούμενα.

Όταν το παιδί αντιληφθεί ότι υπάρχει σύγκρουση μηνυμάτων, ότι άλλα λέει ο ένας γονιός και άλλα λέει ο άλλος ή ακόμα ότι ο ίδιος ο γονιός αναιρεί με τις πράξεις του τα λόγια του, τότε βιώνει ένα ασαφές πλαίσιο στο οποίο καλείται να ανταποκριθεί και να κρίνει το ίδιο τι είναι το σωστό να κάνει. Πώς όμως είναι δυνατόν να βάλουμε ένα παιδί να αναλάβει ρόλο «ενήλικα» και να κρίνει τι τελικά είναι σωστό και τι όχι; Ποια από τις δύο εκδοχές των γονέων πρέπει να ακολουθήσει;

Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και η μορφή που παίρνει η επικοινωνία μεταξύ των μελών. Κάτω από τι πλαίσιο γίνεται και με τι προθέσεις; Αφήνεται χώρος στο κάθε μέλος να εκφραστεί και να εκδηλώσει τη γνώμη, τον τρόπο σκέψης και τα συναισθήματά του; Αντιμετωπίζεται κάθε μέλος χωρίς προκατάληψη; Είναι αποδεκτό; Γίνονται σεβαστές οι δυσκολίες; Υπάρχει η διάθεση για συζήτηση- διάλογο και κοινό προβληματισμό ή επικρατεί ένα μοτίβο συνεχούς αμφισβήτησης, τιμωρίας, υποβάθμισης των δυσκολιών, επικριτικής διάθεσης;

Για να μπορέσουμε να επιλύσουμε θέματα που αφορούν στη συμπεριφορά των παιδιών μέσα στο οικογενειακό πλαίσιο χρειάζεται να λάβουμε υπόψη μας τον τρόπο με τον οποίο σχετίζεται το παιδί με τους γονείς καθώς και τον τρόπο που οι ίδιοι οι γονείς σχετίζονται, αλληλεπιδρούν και επικοινωνούν με το παιδί. Ένα σαφές και ξεκάθαρο πλαίσιο, που δεν αφήνει ερωτηματικά και αμφιβολίες, μία σταθερή δομή και ένα πρόσφορο έδαφος για ουσιαστική επικοινωνία είναι βασικά συστατικά για μια υγιή σχέση και κατά συνέπεια για τη μείωση ανεπιθύμητων συμπεριφορών που συχνά φέρνουν σε δύσκολη θέση τους γονείς.

ikidcenters.com

Διαβάστε περισσότερα... »

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ





Απολαύστε το τραγούδι της ανακύκλωσης από τη χορωδία του Σπύρου Λάμπρου. Είναι τέλειο!

  


 Δείτε επίσης  το παιδικό εκπαιδευτικό βίντεο : ΜΠΛΕ ΚΑΔΟΣ από την  Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης.



Παιδιά, θυμηθείτε να φέρετε αύριο άδειες και καθαρές συσκευασίες για ανακύκλωση. Το παραπάνω βιντεάκι θα σας θυμίσει τι πρέπει να φέρετε!

Θα καταφέρετε με την ομάδα σας να παρουσιάσετε ένα ωραίο θεατρικό για την ανακύκλωση; Φυσικά θα έχετε τη βοήθεια και καθοδήγησή μου! Αύριο θέλω ιδέες!!




Διαβάστε περισσότερα... »

Γράφουμε χαϊκού! (κλικάροντας τα μικρά εικονίδια δεξιά, εμφανίζονται οι άλλες παρουσιάσεις)