Μια σελίδα αφιερωμένη στους μικρούς μου μαθητές για ενημέρωση, μάθηση, ψυχαγωγία
Γράψτε λέξεις- κλειδιά για να βρείτε αυτό που ψάχνετε:
Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015
Επανάληψη στο 7 και 8
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Στις 17 Νοέμβρη τη γιορτή του Πολυτεχνείου θα παρακολουθήσουν οι γονείς και οι μαθητές της Ε΄τάξης του σχολείου μας (τα υπόλοιπα παιδιά θα δούνε τη γιορτή τη Δευτέρα 16/11 , μέσα στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος).
Στις 24 Νοέμβρη θα πάμε στο θέατρο Ακροπόλ για να δούμε τη θεατρική παράσταση: «Τα Ψηλά Βουνά» .
Στις 24 Νοέμβρη θα πάμε στο θέατρο Ακροπόλ για να δούμε τη θεατρική παράσταση: «Τα Ψηλά Βουνά» .
Στις 25 Νοέμβρη το σχολείο δε θα λειτουργήσει λόγω της Γενικής Συνέλευσης του τοπικού συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015
Ποιοτικός χρόνος: φάρμακο για τα ατίθασα παιδιά
«Του κάνω όλα τα χατίρια. Όλη μέρα το τρέχω στο καράτε ή στο ποδόσφαιρο, στο μπαλέτο, στη μουσική ή στο κολυμβητήριο.
Το πηγαίνω σε παιδότοπους, στους φίλους του να παίξει κι όμως δεν εκτιμά τίποτα. Δε με ακούει καθόλου, κάνει όλο ζημιές και με προκαλεί.
Τι άλλο να κάνω πια; Τα έχω δοκιμάσει όλα!»
Όλα τα παραπάνω είναι λόγια που ακούγονται συχνά στις Ομάδες Γονέων από απογοητευμένος γονείς.
Η λύση που προτείνω, συνήθως, όταν ακούω για ατίθασα παιδιά, για παιδιά που καταστρέφουν τα σπίτια ή τα υλικά πράγματα των γονιών τους, είναι συνήθως μία: ποιοτικός χρόνος!
Παρόλο που είναι τόσο σημαντικός για τον ψυχισμό ενός παιδιού, οι γονείς δεν το γνωρίζουν και προσπαθούν με χίλια άλλα δυο πράγματα να τον αντικαταστήσουν.
Άραγε, γνωρίζουμε πόσο σημαντική μπορεί να είναι εκείνη η μοναδική στιγμή της ημέρας που το παιδί μας, μας έχει απόλυτα δικές του;
Που τίποτα δεν μπορεί να μπει ανάμεσα μας και που είμαστε ολοκληρωτικά αφιερωμένες σʾ εκείνο;
Είναι η λιγότερη ώρα αλλά και πιο σημαντική, που μπορούμε να του αφιερώσουμε, αφού όλες τις υπόλοιπες ή δουλεύουμε, ή μαγειρεύουμε, ή πλένουμε πιάτα, ή καθαρίζουμε το σπίτι, ή κάνουμε οτιδήποτε άλλο, σίγουρα πολύ πιο ασήμαντο απʾ το να ασχολούμαστε με την ψυχική υγεία του παιδιού μας.
Όταν, λοιπόν, και αυτός ο λίγος χρόνος που αποφασίζουμε να ασχοληθούμε μαζί του δεν είναι σταθερός και το παιδί μας δεν ξέρει με βεβαιότητα πως απʾ τη στιγμή που καθίσαμε να παίξουμε μαζί του έστω για τριάντα, σαράντα λεπτά, ή μία ώρα, θα είμαστε αποκλειστικά εκεί, δεν μπορεί κι εκείνο να ευχαριστηθεί.
Έχει συνεχώς το άγχος, πως απʾ τη μια στιγμή στην άλλη θα χάσει αυτό το «τέλειο» που έχει, αρκεί να χτυπήσει ένα τηλέφωνο, μια πόρτα ή να θυμηθούμε να κάνουμε κάτι που έπρεπε να είχαμε κάνει νωρίτερα.
Σε πολλές από εμάς έχει τύχει αρκετές φορές ενώ προσπαθούμε να παίξουμε με το παιδί μας κι ενώ είμαστε κάτω και έχουμε φτιάξει πύργους με τα τουβλάκια μας, ή σειρές με τους στρατιώτες και το παιδί περιμένει την μάχη, να το παρατήσουμε για να ανακατέψουμε το φαγητό, ή γιατί έτυχε να χτυπήσει το τηλέφωνο και να μας πάρει η κουμπάρα μας, ή γιατί θυμήθηκε ο σύζυγος μας να μας πει κάτι σημαντικό που έγινε στη δουλειά του. Μπορεί να μας ήρθε εκείνη την στιγμή να πάμε στην κουζίνα να κοιτάξουμε αν έχουμε μακαρόνια για να μαγειρέψουμε αύριο, ή να τσεκάρουμε αν πρέπει να πάμε αργότερα στο σούπερ μάρκετ.
Όταν λέμε πως ασχολούμαστε ποιοτικά με τα παιδιά μας, εννοούμε πως κάνουμε αυτό και μόνο.
Δεν κάνουμε τίποτα, μα τίποτα, άλλο.
Αφιερωνόμαστε ολοκληρωτικά και μόνο σʾ αυτό.
Είναι ο χρόνος ο δικός του, που τίποτα και κανένας δεν μπορεί να μας πάρει από εκείνο.
Χρόνος που δικαιωματικά του ανήκει και που αξίζει να παρέχει κάθε γονιός στο παιδί του, ειδικά στην σημερινή εποχή που τείνει να γίνει ανύπαρκτος, αφού έχουμε ριχτεί όλοι στο ατέρμονο κυνήγι των υλικών αγαθών.
Περισσότερο σημαντικό, λοιπόν, από οποιοδήποτε υλικό αγαθό που μπορούμε να του παρέχουμε ή από οποιεσδήποτε δραστηριότητες, είναι ο ποιοτικός χρόνος που παραμένει σταθερός και κάνει το παιδί μας να μας εμπιστεύεται, δημιουργώντας ένα αίσθημα ασφάλειας σε όλα τα επίπεδα.
Αν λοιπόν τα έχετε δοκιμάσει όλα και το παιδί σας παραμένει ατίθασο, ζωηρό ή όπως αλλιώς χαρακτηρίζει ο καθένας την ανυπακοή του παιδιού του, δοκιμάστε και την εφαρμογή του ποιοτικού χρόνου.
Φτιάξτε σε ένα μεγάλο χαρτόνι το πρόγραμμα της ημέρας. Όλα τα παιδιά χρειάζονται ένα πρόγραμμα γιατί τα βοηθάει να γνωρίζουν που βρίσκονται, τι πρόκειται να συμβεί και μέσα από αυτό, αισθάνονται ασφάλεια.
Μέσα σε αυτόν το πρόγραμμα, προσθέστε τον ποιοτικό χρόνο, (παιχνίδι με την μαμά ή τον μπαμπά) όπως θα προσθέτατε μια οποιαδήποτε δραστηριότητα.
Φροντίστε αυτός ο χρόνος, να είναι συνήθως μια συγκεκριμένη ώρα και να διαρκεί τουλάχιστον 40 λεπτά (το περισσότερο είναι πάντα καλύτερο, ποτέ χειρότερο.)
Τοποθετήστε ένα μεγάλο ρολόι κάπου στο σπίτι όπου (για μικρά παιδιά) θα έχετε κάνει μια κουκκίδα με ένα μαρκαδοράκι, στην ώρα που έχετε προκαθορίσει, ώστε να ξέρουν πως όταν ο δείκτης πάει εκεί, τότε θα είναι η ώρα που θα παίξετε μαζί.
Αν υπάρχουν περισσότερα από ένα παιδιά στην οικογένεια, ασχοληθείτε λίγη ώρα με το καθένα ξεχωριστά, αν είστε μόνη. Αν είναι ώρα που είναι και ο μπαμπάς στο σπίτι, η μαμά με το ένα παιδί και ο μπαμπάς με το άλλο.
Στο τέλος παίξετε όλοι μαζί, ώστε να μάθουν σταδιακά, να παίζουν και μεταξύ τους ήσυχα. Εσείς όμως, θα είστε εκείνοι, που θα τους δείξουν πώς να το κάνουν. Από εσάς θα μάθουν πώς να παίζουν μαζί αρμονικά και να λειτουργούν σαν ομάδα.
Φροντίστε αν ο μπαμπάς δουλεύει πολύ και γυρίζει αργά, να υπάρχει και για εκείνον ένα χρονικό διάστημα έστω μικρότερο στο οποίο θα ασχοληθεί με το παιδί, το οποίο έχει ανάγκη και τους δυο γονείς.
Τηρείστε πάντα το πρόγραμμα γιατί μόνο έτσι, θα εδραιωθεί μια σχέση συνέπειας, εμπιστοσύνης και ασφάλειας.
Όταν το καταφέρετε αυτό, θα δείτε πως όταν κάποια στιγμή συμβεί κάτι σοβαρό και δεν μπορείτε να είστε συνεπής, το παιδί θα δείξει κατανόηση. Και αυτό γιατί θα έχει αναπτύξει ήδη μια σχέση εμπιστοσύνης μαζί σας και θα είναι πλέον σε θέση να καταλάβει.
Έχοντας βάλει ένα πρόγραμμα λοιπόν και τηρώντας τα παραπάνω, πιθανόν να διαπιστώσετε, πως η συμπεριφορά του παιδιού σας θα αλλάξει δραματικά.
Πως ίσως αυτό που του έλειπε, ήταν η προσοχή και η επαφή μαζί σας και είχε ατίθαση συμπεριφορά, επειδή απλώς και μόνο, δεν ήξερε άλλον τρόπο να εκφράσει αυτό που ένιωθε.
Επίσης μέσα από αυτήν την προσπάθειά σας, θα διαπιστώστε πως είστε αρκετά ικανοί να διαχειριστείτε και να λύσετε προβλήματα που προκύπτουν με τα παιδιά σας, αρκεί να έχετε την κατάλληλη ενημέρωση, θέληση και υπομονή.
Τα παιδιά όπως έχει ξαναειπωθεί, δεν χρειάζονται ψυχολόγους, γονείς χρειάζονται.
Αλλά όχι απλούς γονείς, ενημερωμένους γονείς.
ΑΝΔΡΙΑΝΝΑ ΓΕΡΟΝΤΗ
Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2015
Επανάληψη στους πολλαπλασιασμούς του 5,6
Συλλογές (2)
Και άλλη συλλογή σήμερα με θέμα τους Ολυμπιακούς αγώνες! Με πόση προσοχή αλλά και θαυμασμό ο μικρός μου μαθητής έδειχνε σε όλους το κουτί με τη συλλογή. Η συναισθηματική αξία των συλλεκτικών αντικειμένων είναι μεγάλη. Περιμένουμε και άλλες !!!
Παιδιά, αύριο θα σάς δείξω και τις δικές μου συλλογές γραμματοσήμων. Πάρτε όμως μια μικρή γεύση τώρα...
συλλογή μαθητή |
2 συλλογές της κυρίας |
Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2015
Μαμά, τα άλλα παιδιά με κοροϊδεύουν!
Πολλά παιδιά βρίσκονται σε δύσκολη θέση όταν τα άλλα
παιδιά τα κοροϊδεύουν. Επειδή φοράει γυαλιά; Επειδή είναι παχουλό; Όπως και να
έχει, πρόκεται για μια δυσάρεστη κατάσταση κι εσείς ως γονιός πρέπει κάτι να
κάνετε. Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα και μπορεί να δημιουργήσει στο παιδί
αμφιβολίες για τον εαυτό του.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
«Μπαμπά, ο Φώτης με κοροϊδεύει, μου λέει συνέχεια ότι είμαι γυαλάκιας, δε με θέλει στην παρέα... Στενοχωριέμαι πολύ, δεν έχω με ποιον να παίξω». Οι αιτίες που βρίσκουν τα παιδιά για να αποκλείουν κάποιους συμμαθητές από την παρέα τους είναι πάρα πολλές. Μερικές από αυτές είναι όταν έχουν μαλώσει ή διαφωνήσει, όταν κάποιος είναι επιθετικός ή εριστικός, όταν βλέπουν ένα παιδί δειλό, εσωστρεφές, που δεν αντιδρά στα πειράγματα ή όταν ένα παιδί έχει κάποια ιδιαιτερότητα, δηλαδή είναι παχουλό ή φορά γυαλιά ή έχει πεταχτά αυτιά κι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο στα πειράγματα.
Συνήθως ένας είναι ο αρχηγός στα πειράγματα και οι άλλοι ακολουθούν. Τα παιδιά που δέχονται αυτά τα πειράγματα δυσκολεύονται πολύ να δεχτούν την απόρριψη αυτή. Συχνά θυμώνουν, κλαίνε ή αρχίζουν να έχουν αμφιβολίες για τον εαυτό τους.
Πώς μπορείτε να βοηθήσετε:
-Είναι καλύτερα να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει ευθέως την απογοήτευσή του.
-Προσπαθήστε να μάθετε γιατί έχει αποκλειστεί από τους φίλους του. Μάλιστα, ακόμη κι αν διαφωνείτε με αυτά που σας λέει, μάθετε να είστε υπομονετικός συνομιλητής, χωρίς να το κρίνετε.
-Βεβαιώστε το πώς, έστω κι αν δε γίνεται δεκτό από την παρέα, είναι μια χαρά.
-Προτρέψτε το να αρχίσει να συναναστρέφεται και άλλα παιδιά.
-Αν υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι λόγοι, για τους οποίους το αποφεύγουν κάποια παιδιά στο σχολείο, όπως η εμφάνισή του, η συμπεριφορά του και οι επιδόσεις του στο σχολείο, η κοινωνική ή οικονομική κατάσταση της οικογένειάς του, βοηθήστε το να αποδεχθεί τις διαφορές αυτές και, αντίστοιχα, να εντοπίσει τα δυνατά του σημεία και να νιώθει γι’ αυτά χαρά και υπερηφάνεια.
-Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να βοηθήσετε το παιδί σας στην κατεύθυνση αυτή, είναι να ανακαλέσετε μια δική σας παρόμοια εμπειρία απόρριψης από το παρελθόν. Εξηγήστε του τι κάνατε εσείς σε αυτή την περίπτωση. Πώς αντιδράσατε, πώς νιώσατε και πώς διαχειριστήκατε τα αισθήματα απόρριψης.
-Βρείτε εναλλακτική λύση, όπως π.χ. να γραφτεί σε κάποιον αθλητικό σύλλογο ή να εξασκήσει κάποιο χόμπι.
-Να κάνει παρέα με παιδιά της γειτονιάς ή και με παιδιά δικών σας φίλων και συγγενών.
-Μην πιέζετε, πάντως, τις καταστάσεις. Μην παίρνετε το μέρος του, μην το κανακεύετε γιατί έτσι δεν το βοηθάτε. Αντίθετα, προτρέψτε το να αντιδράσει, να κάνει παρέα με κάποιο άλλο παιδί που σίγουρα υπάρχει.
-Τέλος, αν το παιδί συνεχίσει να έχει δυσκολίες, ζητήστε βοήθεια ψυχολόγου.
Η καλή συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης, τη διεύθυνση και όλη τη σχολική μονάδα βοηθάει πάρα πολύ στην εκτόνωση της δυσάρεστης αυτής κατάστασης.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
«Μπαμπά, ο Φώτης με κοροϊδεύει, μου λέει συνέχεια ότι είμαι γυαλάκιας, δε με θέλει στην παρέα... Στενοχωριέμαι πολύ, δεν έχω με ποιον να παίξω». Οι αιτίες που βρίσκουν τα παιδιά για να αποκλείουν κάποιους συμμαθητές από την παρέα τους είναι πάρα πολλές. Μερικές από αυτές είναι όταν έχουν μαλώσει ή διαφωνήσει, όταν κάποιος είναι επιθετικός ή εριστικός, όταν βλέπουν ένα παιδί δειλό, εσωστρεφές, που δεν αντιδρά στα πειράγματα ή όταν ένα παιδί έχει κάποια ιδιαιτερότητα, δηλαδή είναι παχουλό ή φορά γυαλιά ή έχει πεταχτά αυτιά κι είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο στα πειράγματα.
Συνήθως ένας είναι ο αρχηγός στα πειράγματα και οι άλλοι ακολουθούν. Τα παιδιά που δέχονται αυτά τα πειράγματα δυσκολεύονται πολύ να δεχτούν την απόρριψη αυτή. Συχνά θυμώνουν, κλαίνε ή αρχίζουν να έχουν αμφιβολίες για τον εαυτό τους.
Πώς μπορείτε να βοηθήσετε:
-Είναι καλύτερα να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει ευθέως την απογοήτευσή του.
-Προσπαθήστε να μάθετε γιατί έχει αποκλειστεί από τους φίλους του. Μάλιστα, ακόμη κι αν διαφωνείτε με αυτά που σας λέει, μάθετε να είστε υπομονετικός συνομιλητής, χωρίς να το κρίνετε.
-Βεβαιώστε το πώς, έστω κι αν δε γίνεται δεκτό από την παρέα, είναι μια χαρά.
-Προτρέψτε το να αρχίσει να συναναστρέφεται και άλλα παιδιά.
-Αν υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι λόγοι, για τους οποίους το αποφεύγουν κάποια παιδιά στο σχολείο, όπως η εμφάνισή του, η συμπεριφορά του και οι επιδόσεις του στο σχολείο, η κοινωνική ή οικονομική κατάσταση της οικογένειάς του, βοηθήστε το να αποδεχθεί τις διαφορές αυτές και, αντίστοιχα, να εντοπίσει τα δυνατά του σημεία και να νιώθει γι’ αυτά χαρά και υπερηφάνεια.
-Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να βοηθήσετε το παιδί σας στην κατεύθυνση αυτή, είναι να ανακαλέσετε μια δική σας παρόμοια εμπειρία απόρριψης από το παρελθόν. Εξηγήστε του τι κάνατε εσείς σε αυτή την περίπτωση. Πώς αντιδράσατε, πώς νιώσατε και πώς διαχειριστήκατε τα αισθήματα απόρριψης.
-Βρείτε εναλλακτική λύση, όπως π.χ. να γραφτεί σε κάποιον αθλητικό σύλλογο ή να εξασκήσει κάποιο χόμπι.
-Να κάνει παρέα με παιδιά της γειτονιάς ή και με παιδιά δικών σας φίλων και συγγενών.
-Μην πιέζετε, πάντως, τις καταστάσεις. Μην παίρνετε το μέρος του, μην το κανακεύετε γιατί έτσι δεν το βοηθάτε. Αντίθετα, προτρέψτε το να αντιδράσει, να κάνει παρέα με κάποιο άλλο παιδί που σίγουρα υπάρχει.
-Τέλος, αν το παιδί συνεχίσει να έχει δυσκολίες, ζητήστε βοήθεια ψυχολόγου.
Η καλή συνεργασία με τον εκπαιδευτικό της τάξης, τη διεύθυνση και όλη τη σχολική μονάδα βοηθάει πάρα πολύ στην εκτόνωση της δυσάρεστης αυτής κατάστασης.
Πηγή: www.tlife.gr
Το μαγικό χαλί
Αρέσει πάρα πολύ στα παιδάκια μου να κάνουμε το μάθημα στο μαγικό μας χαλί. Πήραμε λοιπόν σήμερα το βιβλίο Θρησκευτικών και διαβάσαμε μια εργασία στο χαλάκι. Όλοι τηρούν τους κανόνες , βγάζουν τα παπούτσια (στη φανταστική μας παπουτσοθήκη) , κάθονται στα μαξιλάρια τους και ξεκινά ... ο '' Ύμνος του χαλιού ''. Απολαύστε τις μελωδικές φωνές τους!! Η κυρία Φωφώ πάντα δίπλα μας, να μάς βοηθήσει με το video και τη μουσική επένδυση!!
Συλλογές (1)
Στο μάθημα της Γλώσσας: "Τα παιδικά μου παιχνίδια'' έφεραν ορισμένα παιδιά τις συλλογές τους. Όλοι ενθουσιάστηκαν και σίγουρα δόθηκε το κίνητρο και για άλλες παρουσιάσεις. Περιμένουμε περισσότερες συλλογές τις επόμενες μέρες! Ευχαριστούμε τους γονείς που μοιράστηκαν μαζί μας αυτό το ''θησαυρό ζωής''.
η συλλογή της κυρίας |
Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015
Επανάληψη στους πολλαπλασιασμούς των: 2, 3, 4
Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2015
Ευέλικτη Ζώνη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Θέμα: Φιλία - Συνεργασία
Τίτλος:
'' Όλοι για έναν και ένας για όλους''
Υπεύθυνη προγράμματος: Νατάσα Σκορδά
ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ατομικότητα
Διαφορετικότητα
Αυτοεκτίμηση- Αυτοπεποίθηση
Ενίσχυση προσωπικότητας
Τρόποι επικοινωνίας
Φιλία
Συνεργασία
Συναισθήματα- Ενσυναίσθηση
Διαχείριση συγκρούσεων
Ομαδικότητα
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Οκτώβριος 2015- Ιούνιος 2016
Πώς χτίζουμε την αυτοπεποίθηση στα παιδιά
Σε πόσα θέματα έχεις ακόμα την εντύπωση ότι ακούς μέσα στο μυαλό σου τη φωνή της μητέρας ή του πατέρα σου, από την εποχή των παιδικών χρόνων, να μιλά και να σου δίνει "οδηγίες";
Ε, λοιπόν αυτό είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο για να βοηθήσουμε τα παιδιά να ενστερνιστούν "κανόνες" που θα τους ανοίξουν το δρόμο προς μια ζωή με περισσότερη αυτοπεποίθηση! Έχω καταγράψει τους "κανόνες" που θεωρώ πιο σημαντικούς και, με την πρώτη ευκαιρία, τους υπενθυμίζω στα παιδιά μου.
1. Συμπεριφέρομαι στους άλλους με τον τρόπο που θα ήθελα να μου συμπεριφέρονται. Αν θέλω οι άνθρωποι να είναι ευγενικοί μαζί μου, μαθαίνω να είμαι ευγενικός. Αν μ΄αρέσει να με ενθαρρύνουν, μαθαίνω να ενθαρρύνω κι εγώ.
2. Γελάω με τις γκάφες και τις αστείες καταστάσεις, χωρίς ποτέ να γελάω εις βάρος κάποιου παιδιού. Η αξιοπρέπεια είναι πάνω απ΄όλα.
3. Το κουτσομπολιό είναι ανόητο και ανώφελο. Όταν κάποιος δεν είναι μπροστά, θα πω γι’ αυτόν μόνο κάτι καλό.
4. Όταν νιώθω θλίψη, μπορώ να κάνω κάτι για να νιώσω καλύτερα. Στρέφομαι σε μια δημιουργική απασχόληση, πάω για τρέξιμο, μιλάω με τους γονείς μου, γράφω τις σκέψεις μου, απαριθμώ τις όμορφες στιγμές και καταστάσεις που έχω στη ζωή μου.
5. Στο παιχνίδι ακολουθώ τους κανόνες και παίζω έντιμα. Αποδέχομαι την ήττα, χαίρομαι με τη νίκη, γνωρίζοντας πως και οι δυο καταστάσεις είναι φυσιολογικές.
6. Δεν είμαι μόνο ό,τι φαίνεται εξωτερικά. Η εμφάνιση είναι μόνο μια πτυχή αυτού που είμαι. Ό,τι σκέφτομαι και νιώθω είναι ακόμα πιο σημαντικό. Όταν είμαι μέσα μου καλά, δείχνω καλά κι "απ΄έξω".
7. Φροντίζω τον εαυτό μου με σεβασμό και προσέχω την υγεία μου. Δίνω σημασία στα μηνύματα που μου δίνει το σώμα μου. Του προσφέρω ξεκούραση, ύπνο, καλό φαγητό, κίνηση, ενέργεια!
8. Λέω κατηγορηματικά "όχι" σε ό,τι μπορεί να βλάψει το σώμα μου, να απειλήσει την ασφάλειά μου ή μου ζητούν άλλοι να ακολουθήσω παρά τη θέλησή μου. Εμπιστεύομαι την εσωτερική μου φωνή όταν με προειδοποιεί για κάποιο κίνδυνο.
9. Λέω την αλήθεια. Το ψέμα φέρνει κι άλλο ψέμα και κάνει τη ζωή μου δύσκολη. Δεν το χρειάζομαι.
10. Η δημιουργικότητα φέρνει χαρά και ομορφιά στη ζωή μου. Γίνομαι δημιουργικός όταν ζωγραφίζω, χορεύω, κατασκευάζω, παίζω μουσική ή ασχολούμαι με κάποια μορφή τέχνης.
11. Αποδέχομαι τα παιδιά που είναι διαφορετικά από μένα. Μπορώ να μάθω πολλά απ' αυτά. Μπορώ να έχω φίλους που είναι διαφορετικοί από μένα και μας ενώνουν τα κοινά μας ενδιαφέροντα.
12. Τα λάθη επιτρέπονται. Όλοι κάνουν λάθη. Αντί να θυμώνω με τον εαυτό μου, δοκιμάζω ξανά. Δεν εγκαταλείπω την προσπάθεια όταν συναντώ τις πρώτες δυσκολίες.
13. Όταν σχεδιάζω να κάνω κάτι που φαίνεται μεγάλο και δύσκολο, μαθαίνω να το "σπάζω" σε μικρότερα κομμάτια που μου είναι πιο εύκολο να ολοκληρώσω.
14. Όταν θέλω να αγοράσω κάτι, ρωτάω τον εαυτό μου: "Είναι στ΄αλήθεια κάτι που χρειάζομαι;".
15. Όταν κοιτάω τον εαυτό μου στον καθρέφτη πάντα του λέω μια καλή κουβέντα και του χαμογελάω!
16. Κάθε μέρα μαθαίνω κάτι καινούργιο. Η μάθηση μού ανοίγει κανούργιους δρόμους και πλουτίζει κάθε στιγμή τη ζωή μου.
17. Είμαι υπεύθυνος και επιμελής με ό,τι αναλαμβάνω. Διαβάζω τα μαθήματά μου και κάνω τις εργασίες μου πρώτα για μένα κι όχι για να αποσπάσω το "μπράβο" από δασκάλους και γονείς.
18. Προσέχω τον εαυτό μου. Δίνω σημασία στις σκέψεις και στα συναισθήματά μου. Πριν επιλέξω, μαθαίνω να αναρωτιέμαι “είναι καλό για μένα να….. ;" ή "θα νιώθω καλά αν……. ;". Αφουγκράζομαι την απάντηση που δίνει η καρδιά και το σώμα μου. Αναγνωρίζω και σέβομαι τα μηνύματα αυτά και δεν τα υποτιμώ.
19. Το μοίρασμα με ανθρώπους που εμπιστεύομαι και αγαπώ κάνει τη χαρά μου μεγαλύτερη και τη λύπη μικρότερη. Αναγνωρίζω πως μέσα από τη συνεργασία ακόμα και τα πιο δύσκολα έργα γίνονται ευκολότερα.
20. Υπάρχει πάντα λύση σε κάθε πρόβλημα. Τη λύση αυτή μπορώ να τη βρω και να την ακολουθήσω!
Αυτοί οι 20 κανόνες μού φαίνονται πολύ σημαντικοί για να τους υπενθυμίζουμε στα παιδιά (και στους εαυτού μας), έχοντας την επίγνωση ότι δεν αρκούν μόνο τα λόγια.Χρειάζεται και οι πράξεις μας να συμβαδίζουν με ό,τι λέμε!
Η σύμβουλος ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης Δρ. Ράνια Χιουρέα παρουσίασε στο blog της, το παραπάνω ενδιαφέρον άρθρο σχετικά με τους τρόπους οικοδόμησης του συναισθήματος της αυτοπεποίθησης στα παιδιά. Ο διαμοιρασμός της γνώσης βοηθά αρκετά εκπαιδευτικούς και γονείς. Θεωρώ πως χρειαζόμαστε όλοι στήριξη στο ρόλο μας, ώστε να ενδυναμώσουμε στη συνέχεια τα παιδιά να ανταποκριθούν στις πολύπλοκες κοινωνικές συνθήκες που ζουν και δρουν.
Πηγή : Newagemama
από την ιστοσελίδα: http://www.chiourea.gr/
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)