Μια σελίδα αφιερωμένη στους μικρούς μου μαθητές για ενημέρωση, μάθηση, ψυχαγωγία
Γράψτε λέξεις- κλειδιά για να βρείτε αυτό που ψάχνετε:
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015
Παιχνιδάκι προπαίδειας
Χριστουγεννιάτικο παραμύθι
Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015
Ακόμα τέσσερις άθλοι του Ηρακλή...
Δείτε τα βιντεάκια με τη ζώνη της Ιππολύτης , τα άγρια άλογα του Διομήδη ,τον ταύρο της Κρήτης και τα βόδια του Γηρυόνη. Αν δεν προλάβετε σήμερα, παρακολουθήστε τα το Σαββατοκύριακο!
ΤΑΓΚΡΑΜ
Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2015
Μικρά μυστικά, για να κρατά το παιδί σωστά το μολύβι
Τα περισσότερα παιδιά μέχρι τα δύο τους χρόνια έχουν πιάσει στα χέρια τους κάποιο μαρκαδόρο για να ζωγραφίσουν ή καλύτερα να μουτζουρώσουν μια σελίδα.Σε αυτά τα αρχικά στάδια τα παιδιά κρατούν τους μαρκαδόρους ή τις μπογιές με τη γροθιά τους και θα χρειαστεί να περάσουν δύο – τρία χρόνια ακόμα, μέχρι να καταφέρουν να πιάσουν σωστά το μολύβι και να αρχίσουν να γράφουν.
Ποιος, όμως, είναι ο σωστός τρόπος πιασίματος του μολυβιού και πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να τα καταφέρει;
Το γράψιμο είναι μια σύνθετη διαδικασία που απαιτεί το παιδί να έχει αναπτύξει τις γνωστικές, αντιληπτικές, κινητικές και αισθητηριακές του ικανότητες. Για να μπορέσει ένα παιδί να κρατήσει σωστά το μολύβι, πρέπει να έχουν αναπτυχθεί αρκετά οι μύες των χεριών και των ώμων του. Γι’ αυτό το λόγο δεν θα πρέπει να πιέζετε το παιδί σας να πιάσει σωστά το μολύβι από πολύ νωρίς, αφού ακόμα δεν έχουν δυναμώσει τα χέρια του και δεν είναι ώριμο για κάτι τέτοιο.
Αντίθετα, καλό είναι να το αφήσετε να περάσει από διάφορα στάδια (κράτημα με γροθιά, κράτημα με τέσσερα δάχτυλα κλπ), μέχρι να φτάσει στο σωστό πιάσιμο, που είναι χρησιμοποιώντας τα τρία δάχτυλα, αντίχειρας – δείκτης -μέσος. Τα περισσότερα παιδιά πετυχαίνουν το σωστό κράτημα του μολυβιού μέχρι τα έξι τους χρόνια και έτσι είναι έτοιμα να παρακολουθήσουν την πρώτη δημοτικού.
Αν θέλετε να βοηθήσετε το παιδί σας, υπάρχουν αρκετά που μπορείτε να κάνετε για να δυναμώσει τα χέρια του και να αποκτήσει σταθερότητα στον καρπό, όπως:
- Να σπάει τις φυσαλίδες από ένα νάιλον.
- Να στύβει ένα σφουγγάρι.
- Να κόβει με το ψαλιδάκι.
- Να παίζει με πλαστελίνες και να τις απλώνει με πλάστη.
- Να περνάει χάντρες σε κορδόνι.
- Να προσπαθεί να πιάσει μικρά αντικείμενα με τα δάχτυλα ή με τσιμπίδα.
- Να παίζει με σβούρες.
- Να ζωγραφίζει σε χαρτί που βρίσκεται όρθιο απέναντί του, π.χ. σε ένα πίνακα.
Πηγή: mother.gr
Τεχνικές ενίσχυσης του λεξιλογίου των παιδιών
Η ανάπτυξη του λεξιλογίου στα παιδιά είναι μια πρόκληση για τον γονιό και για τον δάσκαλο.Τα περισσότερα παιδιά, πόσο μάλλον τα παιδιά που αντιμετωπίζουν κάποια μαθησιακή δυσκολία, δεν είναι διατεθειμένα να διαβάσουν πολλά λογοτεχνικά βιβλία, όπως συχνά τους προτείνεται, προκειμένου εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.
Εξάλλου, μέσω της λογοτεχνίας συνήθως βελτιώνεται το παθητικό λεξιλόγιο –αυτό που μπορεί να κατανοήσει το παιδί, δεν είναι όμως καθόλου βέβαιο ότι το ίδιο ισχύει και για το ενεργητικό του λεξιλόγιο –αυτό που μπορεί στην πραγματικότητα να χρησιμοποιήσει.
Ας δούμε μερικούς πρακτικούς, εύκολους και ευχάριστους τρόπους ενίσχυσης του λεξιλογίου του παιδιού:
Αποφυγή απλουστευμένου λεξιλογίου: Συχνά απλουστεύουμε τη δομή του λόγου και το λεξιλόγιό μας, στην προσπάθεια να γίνουμε κατανοητοί στα παιδιά. Όσο καλή και να είναι όμως η πρόθεσή μας, δε δίνουμε στα παιδιά ερεθίσματα για να βελτιώσουν αρχικά το προσληπτικό και έπειτα το ενεργητικό τους λεξιλόγιο. Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι πρέπει να φτάσουμε σε ακρότητες.
Χρήση εικονογραφημένων λεξικών: τα θεματικά αυτά λεξικά παρέχουν τη δυνατότητα στο παιδί, μέσα από ένα ευχάριστο παιχνίδι, να μάθει και να χρησιμοποιεί στην περιγραφή εικόνων τόσο νέες λέξεις όσο και φράσεις που αφορούν το εκάστοτε υπό συζήτηση θέμα.
Συζήτηση για τα τηλεοπτικά προγράμματα που παρακολουθεί το παιδί: Παρότι η τηλεόραση δεν ευνοεί από μόνη της την ανάπτυξη λεξιλογίου, εάν ο γονιός συμμετέχει ενεργά και συζητά με το παιδί γύρω από τα θέματα που παρακολούθησαν, μπορεί να προκύψουν ενδιαφέρουσες συζητήσεις γύρω από έννοιες όπως η φιλία, η αγάπη, το bullying κτλ.
Παιχνίδι λεξιλογίου μέσω ζωγραφικής: Ο γονιός προτείνει δυο ή τρία γενικά θέματα στο παιδί και εκείνο επιλέγει ένα για να το ζωγραφίσει. Έπειτα, ακολουθεί συζήτηση σχετικά με την εικόνα και το λεξιλόγιο που σχετίζεται με αυτή.
Παραμύθια: Ο γονιός διαβάζει μία ιστορία σταματάει σε μία λέξη δύσκολη ή ασυνήθιστη και συζητά με το παιδί τη σημασία της, δίνοντας πολλά παραδείγματα. Έπειτα, μπορεί το παιδί να φτιάξει κι εκείνο παραδείγματα.
Μαντεύω τη λέξη: ο γονιός περιγράφει μία λέξη και το παιδί προσπαθεί να τη μαντέψει. Έπειτα οι ρόλοι αλλάζουν και το παιδί είναι αυτό που περιγράφει. Στην αγορά υπάρχουν έτοιμα παιχνίδια με κάρτες για περιγραφή, αλλά μπορούμε να φτιάξουμε το δικό μας παιχνίδι, το οποίο θα είναι μάλιστα εστιασμένο στα ενδιαφέροντα του παιδιού μας!
Μετακίνηση με το αυτοκίνητο: Αποτελεί μια πολύ καλή ευκαιρία για συζήτηση με χρήση νέου λεξιλογίου, καθώς τα ερεθίσματα είναι πολλά. Εξάλλου, τα παιδιά τις πιο πολλές φορές κάνουν από μόνα τους ερωτήσεις σχετικά με το τι είναι το ένα και το άλλο.
Επανάληψη του νέου λεξιλογίου: βρίσκουμε ευκαιρίες μέσα από την καθημερινότητα να επαναλαμβάνουμε το νέο λεξιλόγιο. Αν οι ευκαιρίες δεν προκύπτουν από μόνες τους, φέρνουμε εμείς τη συζήτηση στο θέμα που θέλουμε.
Για τα πιο μεγάλα παιδιά, μπορούμε να φτιάξουμε «Το Κουτί των Λέξεων». Πρόκειται για ένα κοινό κουτί που το διακοσμεί το παιδί μόνο του ή μαζί με τον γονιό, το οποίο έχει μια σχισμή στο επάνω μέρος του, σαν κουμπαράς. Κάθε φορά που το παιδί συναντά μια άγνωστη λέξη, συνήθως από τα σχολικά εγχειρίδια, γράφουμε πάνω σε χρωματιστές κάρτες επισκέπτη στη μία πλευρά την ίδια τη λέξη και τη σημασία της και στην άλλη πλευρά της κάρτας 3 παραδείγματα προτάσεων με τη συγκεκριμένη λέξη, ώστε να την κατανοήσει πλήρως το παιδί. Όταν μπουν αρκετές λέξεις στο Κουτί, μπορούμε να κάνουμε αυτοσχέδια παιχνίδια ερωταπαντήσεων.
Πλακίδα Έλλενα
πηγή: eidikospaidagogos.gr
Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2015
Τσιριτρό
Ακούστε το υπέροχο τραγούδι του Ζαχαρία Παπαντωνίου. Τι σάς θυμίζει; Θα μου πείτε την Πέμπτη!!!
Σας γράφω και τους στίχους για να το τραγουδάμε στην τάξη, όλοι μαζί...
Καλή ξεκούραση αύριο, γλυκά μου παιδιά!
Θα μου λείψετε!
ΤΣΙΡΙΤΡΟ
Σε μια ρώγα από σταφύλι
έπεσαν οχτώ σπουργίτες
και τρωγόπιναν οι φίλοι.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!
Εχτυπούσανε τις μύτες
και κουνούσαν τις ουρές
κι είχαν γέλια και χαρές.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!
Πώπω, πώπω, σε μια ρώγα
φαγοπότι και φωνή!
την αφήκαν αδειανή.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!
Και μεθύσαν κι όλη μέρα
πάνε δώθε, πάνε πέρα,
τραγουδώντας στον αέρα.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!
έπεσαν οχτώ σπουργίτες
και τρωγόπιναν οι φίλοι.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!
Εχτυπούσανε τις μύτες
και κουνούσαν τις ουρές
κι είχαν γέλια και χαρές.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!
Πώπω, πώπω, σε μια ρώγα
φαγοπότι και φωνή!
την αφήκαν αδειανή.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!
Και μεθύσαν κι όλη μέρα
πάνε δώθε, πάνε πέρα,
τραγουδώντας στον αέρα.
Τσίρι τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί τσιριτρό!
Οι παιδίατροι αλλάζουν τις συστάσεις τους για τη χρήση κινητών και tablets
Δεδομένου ότι περισσότερο από το 30% των παιδιών στις ΗΠΑ έρχονται για πρώτη φορά σε επαφή με μια κινητή συσκευή ενώ φορούν ακόμη πάνες, οι γιατροί θέλουν να βοηθήσουν τους γονείς να διαχειριστούν το ψηφιακό φαινόμενο.
Η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής έχει από καιρό προειδοποιήσει ότι τα παιδιά δεν πρέπει να περνούν καθόλου χρόνο μπροστά από κινητά και tablets πριν από την ηλικία των 2 ετών, ενώ τα μεγαλύτερα παιδιά θα πρέπει να περιορίζονται στις δύο ώρες καθημερινά. Ωστόσο, οι παιδίατροι αλλάζουν τις συστάσεις τους προς τους γονείς, με βάση το γεγονός ότι τα παιδιά μας μεγαλώνουν σε μια αναπόφευκτα ψηφιακή εποχή. Η Πρόεδρος της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδιατρικής, Ari Brown, MD, αναφέρει: «Είμαστε εδώ για να βοηθήσουμε τους γονείς. Γνωρίζουμε τις προκλήσεις και θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές στην προσέγγισή μας. Ως παιδίατρος και μαμά, προσωπικά έχω παλέψει με το πώς να συμβουλεύω τις οικογένειες (και τη δική μου μαζί) ως προς την έκρηξη της τεχνολογίας, καθώς υπάρχουν πολλά οφέλη, αλλά σίγουρα και κάποιες ανησυχίες».
Το πιο σημαντικό είναι να βοηθήσουμε τα παιδιά να μάθουν την υγιή πλευρά της ψηφιακής τεχνολογίας. Είναι στο χέρι των γονέων να αποφασίσουν πότε και για πόσο χρονικό διάστημα να εισάγουν τα παιδιά τους στην τεχνολογία. «Οι παλαιότερες κατευθυντήριες γραμμές μας, σχετικά με τον κανόνα των δύο ωρών, είχαν προηγηθεί της χρήσης των iPads στα σχολεία», αναφέρει η Dr. Brown.
Αναλυτικά οι νέες συμβουλές από την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής:
- Αντιμετωπίστε τα τεχνολογικά μέσα, όπως θα κάνατε σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση στη ζωή του παιδιού σας (μάθετε τους διαδικτυακούς φίλους του, ελέγξτε τις ιστοσελίδες που επισκέπτεται κτλ).
- Να είστε σωστό πρότυπο για το παιδί. Περιορίστε τη δική σας ενασχόληση με τα κινητά και τα tablets.
- Μάθετε στο παιδί την αξία της διαπροσωπικής επικοινωνίας (καλέστε φίλους του στο σπίτι, επισκεφθείτε τον παππού και τη γιαγιά).
- Οι οικογένειες που παίζουν μαζί, μαθαίνουν μαζί. Διαλέξτε ένα εκπαιδευτικό βιντεοπαιχνίδι και παίξτε παρέα με τα παιδιά.
- Χρησιμοποιήστε τα τεχνολογικά μέσα στο διάβασμα για το σχολείο. Θα βρείτε πληθώρα εκπαιδευτικών εφαρμογών στο διαδίκτυο.
- Ορίστε συγκεκριμένες ώρες μακριά από τις ηλεκτρονικές συσκευές. Κρατήστε τα κινητά και τα tablets μακριά από το μεσημεριανό γεύμα και από το παιδικό δωμάτιο κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Πηγή: infokids.gr
Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2015
Θεατρική παράσταση
Γεια σας παιδιά! Αύριο θα πάμε στο θέατρο Ακροπόλ για να δούμε τα ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ. Σίγουρα δεν το ξεχάσατε, έτσι;; Είμαι σίγουρη πως θα μάς αρέσει πολύ!
Μια παρέα παιδιών φεύγει για τις καλοκαιρινές διακοπές στα βουνά, μακριά από τους γονείς και το χωριό τους. Οι μύθοι, οι ιστορίες και οι περιπέτειες που ζουν τους δίνουν δύναμη και γνώση για τη ζωή. Δουλεύοντας όλοι μαζί σαν μια κοινότητα αντιμετωπίζουν όλους τους κινδύνους και τις δυσκολίες που συναντούν στη φύση και συμβάλλουν όλοι στη σωστή λειτουργία της ομάδας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)