Μια σελίδα αφιερωμένη στους μικρούς μου μαθητές για ενημέρωση, μάθηση, ψυχαγωγία
Γράψτε λέξεις- κλειδιά για να βρείτε αυτό που ψάχνετε:
Σάββατο 19 Δεκεμβρίου 2015
Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015
Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί να διαβάζει μόνο του
Ο τρόπος που θα
οργανώσει ένα παιδί το διάβασμά του παίζει καταλυτικό ρόλο όχι μόνο στην
επίδοσή του στο σχολείο αλλά κυρίως στην εικόνα και στη σχέση που θα αναπτύξει
με τη μάθηση γενικότερα.
Είναι σημαντικό να
κατανοήσουν οι γονείς ότι δεν
«διαβάζουμε» όλοι μαζί τα μαθήματα της επόμενης μέρας αλλά στην ουσία βοηθάμε ή
καλύτερα μαθαίνουμε το παιδί (ιδίως
στις πρώτες τάξεις του δημοτικού) να οργανώνει τη μελέτη του ώστε να είναι
αποδοτική και όσο το δυνατόν λιγότερο κουραστική. Αυτό ενισχύει την αίσθηση της
υπευθυνότητας στο παιδί και του δίνει μια εικόνα για τις δυνατότητες, τις
αδυναμίες του και τον εκτιμώμενο χρόνο που απαιτείται. Στόχος του γονέα είναι
να επιτύχει το παιδί αυτό που ονομάζουμε αυτορρύθμιση. Μερικοί τρόποι που μπορεί αυτό
να επιτευχθεί:
-
Προτείνετε στο παιδί να τοποθετήσει το πρόγραμμα της εβδομάδας σε σημείο που να
μπορεί να το βλέπει εύκολα όπως, στο γραφείο, στην πόρτα, στη ντουλάπα του
δωματίου του χωρίς να χρειάζεται να του το υπενθυμίζετε εσείς συνεχώς.
-
Βοηθήστε το παιδί να οργανώσει το χώρο του δωματίου του με τέτοιο τρόπο ώστε να
μην επηρεάζεται την ώρα της μελέτης από άλλα ερεθίσματα όπως, από το γραφείο να
μην έχει θέα έξω από το παράθυρο, να κλείνει την πόρτα για να μην αποσπάται η
προσοχή του από άλλους θορύβους (δικές σας συζητήσεις, τηλεόραση, άλλες
ηλεκτρικές συσκευές) και να προσαρμόσετε το φωτισμό ώστε να η μελέτη να είναι
πιο ξεκούραστη για τα μάτια.
-
Μέρος της οργάνωσης είναι και η έγκαιρη προετοιμασία του σχολικού εξοπλισμού
(τσάντα με βιβλία της ανάλογης ημέρας, κασετίνα με όλα τα απαραίτητα) – στην
αρχή με μια δική σας βοήθεια αλλά στη συνέχεια από το ίδιο το παιδί.
-
Δείξτε του τη σωστή στάση του σώματος στο γραφείο ή ακόμη και στον υπολογιστή
προσαρμόζοντας την καρέκλα στην ανάλογη θέση. Αφήστε το παιδί να το ακολουθήσει
και αν δείτε να το ξεχνά υπενθυμίστε το.
-
Αναφορικά με τις δραστηριότητες εκτός σχολείου πολλοί γονείς σκέφτονται να
στείλουν τα παιδιά για εκμάθηση ξένων γλωσσών, μουσικών οργάνων, αθλημάτων. Μην
ξεχνάμε ότι το παιδί αυτό που χρειάζεται είναι ξεκούραση και εκφόρτιση από το
άγχος των τόσων υποχρεώσεων συνήθως μέσω παιχνιδιού. Ρωτήστε το παιδί με τι θα
ήθελε να ασχοληθεί προσπαθώντας να περιορίσετε τις δικές σας προσδοκίες ή
(ανεκπλήρωτα) όνειρα για παράδειγμα, να μάθει πιάνο γιατί σας αρέσει η κλασική
μουσική.
-
Αποφύγετε να ζητήσετε από το παιδί να ξεκινήσει το διάβασμα μόλις επιστρέψει
από το σχολείο ή μετά από το παιχνίδι καθώς αυτό το διάστημα είναι για
ξεκούραση ή για να ενισχύσετε την ποιοτική επικοινωνία με το παιδί σας μέσω συζήτησης
(μοίρασμα σκέψεων και συναισθημάτων της ημέρας).
-
Βοηθητικό είναι να ξεκινήσει το παιδί να διαβάζει τα πιο δύσκολα μαθήματα στην
αρχή και να μην τα αφήσει στο τέλος που θα είναι πιο κουρασμένο.
-
Αντίστοιχα, μπορεί να διαβάσει πρώτα αυτά που βαριέται ή που του προξενούν
μειωμένο ενδιαφέρον ώστε να κινητοποιείται στη συνέχεια να διαβάσει και αυτά
που του αρέσουν περισσότερο.
-
Μην ξεχνά τα μικρά και συχνά διαλείμματα ακόμη και αν δεν νιώθει ιδιαίτερα
κουρασμένο.
-
Αν το δυσκολεύουν τα θεωρητικά μαθήματα (όπως, ιστορία) προτείνετε εναλλαγή με
πρακτικά μαθήματα (όπως, μαθηματικά). Στα θεωρητικά θα το βοηθήσει αρκετά να
του δείξετε τρόπους εκμάθησης όπως, να δίνει μια κεντρική ιδέα – τίτλο, λέξεις
– κλειδιά ή να υπογραμμίζει σημαντικά κομμάτια σε κάθε παράγραφο και γενικότερα
να παρατηρεί εικόνες. Προτείνετε, επίσης, να κάνει μια επανάληψη το βράδυ πριν
πάει για ύπνο. Αποφύγετε να είστε με ένα βιβλίο από πίσω του και να του
διαβάζετε φωναχτά το μάθημα – αποτελεί και παθητική διαδικασία μάθησης αλλά του
δίνει την εικόνα ότι δεν μπορεί να το κάνει μόνο του.
-
Περιορίστε ή αποφύγετε όσο είναι εφικτό να απευθύνεστε στο παιδί
χρησιμοποιώντας προστακτική (όπως, γράψε, διάβασε) και επιλέξτε να το
παρακινήσετε με εκφράσεις όπως, έλα να διαβάσεις τώρα που είσαι ξεκούραστος.
-
Αντίστοιχα, όταν εξαντλούνται τα αποθέματα υπομονής σας μην απειλείτε το
παιδί «αν δεν διαβάσεις τα μαθήματά σου δεν θα βγεις για παιχνίδι» αλλά
πείτε του «όταν τελειώσεις τα μαθήματά σου μπορείς να πας για παιχνίδι».
-
Να θυμάστε να ενισχύετε την προσπάθεια που κάνει.
-
Για να επιτευχθούν τα προηγούμενα και να ενισχυθεί η ικανότητα μελέτης είναι
απαραίτητα δυο ακόμη στοιχεία: μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή (τρίωρα
γεύματα, τριάδες γευμάτων [ενδεικτικά: α) ζωική (όπως, κοτόπουλο, γάλα, γιαούρτι),
β) αμυλώδη (δημητριακά, πατάτα, ξηροί καρποί) και γ) φρέσκια (φρούτο, χυμός)
τροφή] και επαρκής ύπνος (περίπου 8 ώρες).
ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ
«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessori
«Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που το διδάσκουμε, τότε πρέπει να το διδάξουμε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει» Maria Montessori
Πηγή: http://psychografimata.com/
Ευφροσύνη Μήτσιου, Ψυχολόγος
5 απλοί τρόποι για να βοηθήσετε ενα παιδί του Δημοτικού να κατανοήσει ένα κείμενο
Ένα συχνό παράπονο που κάνουν τα
παιδιά στους γονείς είναι ότι ενώ έχουν μελετήσει, όταν έρθει η στιγμή να
γράψουν διαγώνισμα ή να εξεταστούν προφορικά στο μάθημα, έχουν ξεχάσει όσα
διάβασαν. Η δυσκολία αυτή πιθανόν να οφείλεται στο ότι το διάβασμα τους δεν
ήταν μεθοδικό και δεν ακολούθησαν συγκεκριμένες τεχνικές και στρατηγικές.
Βοηθήστε το να αντιμετωπίσει τις
δύσκολες λέξεις
Κατά τη διάρκεια του διαβάσματος, το παιδί συναντάει πολλές άγνωστες λέξεις. Ζητήστε του να τις σημειώσει και εξηγήστε του τι σημαίνουν. Έπειτα ζητήστε του να ξαναδιαβάσει, από την αρχή, την πρόταση με την άγνωστη λέξη και να συνεχίσει την ανάγνωση του.
Κατά τη διάρκεια του διαβάσματος, το παιδί συναντάει πολλές άγνωστες λέξεις. Ζητήστε του να τις σημειώσει και εξηγήστε του τι σημαίνουν. Έπειτα ζητήστε του να ξαναδιαβάσει, από την αρχή, την πρόταση με την άγνωστη λέξη και να συνεχίσει την ανάγνωση του.
Ζητήστε του
να διαβάζει αργά και δυνατά
Όταν διαβάζουμε αργά και δυνατά κατανοούμε καλύτερα το κείμενο. Ζητήστε του να διαβάζει δυνατά τα κομμάτια τα οποία δυσκολεύεται να αφομοιώσει.
Όταν διαβάζουμε αργά και δυνατά κατανοούμε καλύτερα το κείμενο. Ζητήστε του να διαβάζει δυνατά τα κομμάτια τα οποία δυσκολεύεται να αφομοιώσει.
Υπογραμμίζετε
με χρωματιστούς μαρκαδόρους
Αγοράστε χρωματιστούς μαρκαδόρους, εκτυπώστε ένα κεφάλαιο από το βιβλίο και βάλτε το παιδί να υπογραμμίζει τις λέξεις που δυσκολεύεται να κατανοήσει. Χρησιμοποιείστε διαφορετικά χρώματα για να γίνει πιο ενδιαφέρον και διασκεδαστικό για το παιδί.
Αγοράστε χρωματιστούς μαρκαδόρους, εκτυπώστε ένα κεφάλαιο από το βιβλίο και βάλτε το παιδί να υπογραμμίζει τις λέξεις που δυσκολεύεται να κατανοήσει. Χρησιμοποιείστε διαφορετικά χρώματα για να γίνει πιο ενδιαφέρον και διασκεδαστικό για το παιδί.
Ζητήστε του
να σας γράψει σε ένα φύλλο χαρτί
Μόλις το παιδί σας ολοκληρώσει τη μελέτη του, δώστε του ένα φύλλο χαρτί και ζητήστε του να σας γράψει όσα διάβασε, περιληπτικά. Μόλις το κάνει αφήστε το να ξεκουραστεί. Επαναλάβετε κάθε φορά που τελειώνει ένα κεφάλαιο/ενότητα.
Μόλις το παιδί σας ολοκληρώσει τη μελέτη του, δώστε του ένα φύλλο χαρτί και ζητήστε του να σας γράψει όσα διάβασε, περιληπτικά. Μόλις το κάνει αφήστε το να ξεκουραστεί. Επαναλάβετε κάθε φορά που τελειώνει ένα κεφάλαιο/ενότητα.
Συχνές
επαναλήψεις
Η επανάληψη είναι η μήτηρ της μαθήσεως! Παρόλο που μπορεί το παιδί σας να έχει αφομοιώσει σωστά όσα έχει διαβάσει έως τώρα, είναι καλό να του ζητάτε να κάνει συχνές επαναλήψεις.
Η επανάληψη είναι η μήτηρ της μαθήσεως! Παρόλο που μπορεί το παιδί σας να έχει αφομοιώσει σωστά όσα έχει διαβάσει έως τώρα, είναι καλό να του ζητάτε να κάνει συχνές επαναλήψεις.
Συμβουλή
Ειδικού:
Αξιοποιήστε τις ώρες της ημέρας όπου το παιδί σας αποδίδει καλύτερα και βοηθήστε το στο διάβασμα του. Τα παιδιά που έχουν δυσκολία στην κατανόηση κειμένου χρειάζονται πολύ χρόνο για να επεξεργαστούν την σχολική ύλη. Εάν διαπιστώσετε ότι το παιδί σας καθυστερεί υπερβολικά να κατανοήσει ένα κείμενο, αυτό πιθανόν να είναι ένα σύμπτωμα μαθησιακών δυσκολιών ή δυσλεξίας και απευθυνθείτε σε ένα Αναπτυξιακό Κέντρο για αξιολόγηση ή συμβουλευτική οργάνωσης διαβάσματος.
Αξιοποιήστε τις ώρες της ημέρας όπου το παιδί σας αποδίδει καλύτερα και βοηθήστε το στο διάβασμα του. Τα παιδιά που έχουν δυσκολία στην κατανόηση κειμένου χρειάζονται πολύ χρόνο για να επεξεργαστούν την σχολική ύλη. Εάν διαπιστώσετε ότι το παιδί σας καθυστερεί υπερβολικά να κατανοήσει ένα κείμενο, αυτό πιθανόν να είναι ένα σύμπτωμα μαθησιακών δυσκολιών ή δυσλεξίας και απευθυνθείτε σε ένα Αναπτυξιακό Κέντρο για αξιολόγηση ή συμβουλευτική οργάνωσης διαβάσματος.
http://www.mandou.gr/
Άρθρο του κ. Στέλιου Μαντούδη, Αναπτυξιακού Εργοθεραπευτή
Έ ε ε ε....ρχονται τα ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!
Σε 6 μέρες έχουμε ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!!!!!! Γιούπι!!!!!!
Παιδιά, προσέξτε τις χιονόμπαλες!!! Εγώ έφαγα μερικές! χα! χα!
Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2015
Επιστολή στους μαθητές για τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης του σχολείου μας
Αγαπητέ
αναγνώστη/τρια,
Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σε πληροφορήσουμε ότι
η δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας ξεκινά τη λειτουργία της.
Είσαι και εσύ μέλος αυτής της βιβλιοθήκης και θα
μπορείς να δανείζεσαι βιβλία. Είναι κάτι που έχει γίνει με πολύ κόπο για
όλους τους μαθητές του σχολείου μας. Όμως για να μπορέσει να λειτουργήσει σωστά
και για να την κάνουμε ακόμα καλύτερη, χρειαζόμαστε
και την δική σου βοήθεια.
Το πιο σημαντικό είναι να σέβεσαι το
βιβλίο που δανείζεσαι αλλά και τους υπόλοιπους συμμαθητές σου. Το βιβλίο δεν
είναι αποκλειστικά δικό σου αλλά περιουσία του σχολείου και θα θελήσουν και
άλλα παιδιά να το διαβάσουν. Για το λόγο αυτό:
v
Τηρούμε αυστηρά
την ημερομηνία επιστροφής, αν δεν το έχεις τελειώσει, ζήτησε λίγες μέρες
ακόμη παράταση.
v
Δεν σημειώνουμε
πάνω στο βιβλίο τίποτε. Αν θέλουμε να κάνουμε κάποια δραστηριότητα φωτοτυπούμε
τη σελίδα.
v
Το διατηρούμε
στην κατάσταση που το πήραμε. Κάποια βιβλία είναι πολυχρησιμοποιημένα και
κάποιοι πριν από σένα δεν τα πρόσεξαν όπως έπρεπε. Είμαστε ιδιαίτερα
προσεκτικοί γιατί αν καταστρέφονται συνεχώς βιβλία η βιβλιοθήκη μας θα γίνει
πολύ φτωχή.
Επίσης, αν έχετε παιδικά
βιβλία (σε καλή κατάσταση) στο σπίτι που δεν χρησιμοποιείτε πλέον και θέλετε να
τα φέρετε στο σχολείο για να εμπλουτιστεί η δανειστική μας βιβλιοθήκη,
απευθυνθείτε στις κυρίες Αδαμαντία Κοκκαλιάρη (Γ2) και Νατάσα Σκορδά (Γ3).
Εντυπωσιάστηκα σήμερα με τη χαρά και τον ειλικρινή ενθουσιασμό που δείξατε για τα βιβλία. Να δούμε λοιπόν, ως το τέλος της χρονιάς ποιοι θα αναδειχθούν ΒΙΒΛΙΟΦΑΓΟΙ! Βραβεία και εκπλήξεις σάς περιμένουν!! Το βιβλίο που πήρατε σήμερα θα το επιστρέψετε μετά τις γιορτές. Θα σάς δώσω αύριο και ένα έντυπο βιβλιοπαρουσίασης που θα συμπληρώσετε!
Καλό διάβασμα σε όλα τα σαΐνια μου!!!!!
Απολαύστε το ταξίδι στον κόσμο της φαντασίας!
Μελετήστε όμως και τις 8 οδηγίες του αναγνώστη! Είναι πολύ χρήσιμες! Τις έχουμε και σε αφίσα στην τάξη μας! (Η εκτύπωση της αφίσας είναι ευγενική χορηγία γονέα)
Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015
Είναι σωστό να πιστεύει το παιδί μου στον Άγιο Βασίλη;
Πολλοί γονείς καθώς
μεγαλώνουν και δημιουργούν την δική τους οικογένεια αμφισβητούν τον μύθο του
Άγιου Βασίλη και ξεχνούν πως ένιωθαν για εκείνον όταν ήταν οι ίδιοι παιδιά.
Θεωρούν πως δεν χρειάζεται να πιστέψει το παιδί τους σε κάποιον που δεν υπάρχει
και να δημιουργήσουν μια ψευδή προσδοκία. Η αλήθεια όμως είναι ότι κάθε παιδί
έχει την ανάγκη να πιστέψει στον Άγιο Βασίλη και να ζήσει την μαγεία των
Χριστουγέννων.
Ενισχύεται
η μαγεία των Χριστουγέννων και οι αναμνήσεις
Τα παιδιά κάθε χρόνο
γράφουν γράμμα στον Άγιο Βασίλη και περιμένουν με ανυπομονησία το δώρο τους. Το
παιδί προσδοκά σε ένα αρχέτυπο καλό άνθρωπο ο οποίος θα το ανταμείψει
εκπληρώνοντας την προσωπική του επιθυμία επειδή ήταν καλό παιδί. Ξυπνάνε το
πρωί των Χριστουγέννων και τρέχουν στο δέντρο με χαρά και αγωνία για να βρουν
τι τους άφησε ο Άγιος Βασίλης. Όλα αυτά είναι τελετουργικές διαδικασίες οι
οποίες ενισχύουν την μαγεία των Χριστουγέννων και δημιουργούν έντονες και
όμορφες παιδικές αναμνήσεις, που εντυπώνονται στην μνήμη και κουβαλάμε σε όλη
μας τη ζωή.
Ενισχύεται
η φαντασία
Ο Άγιος Βασίλης είναι από
μόνος του ένα δημιούργημα της φαντασίας. Τα παιδιά όταν ακούν για εκείνον τον
πλάθουν και δημιουργούν στο μυαλό τους την εικόνα ενός στρουμπουλού γεράκου με
μακριά άσπρη γενειάδα και ένα έλκηθρο με πολλούς τάρανδους. Ενισχύεται η
δημιουργική πλευρά του παιδιού και επιτρέπουν στο παιδί να πιστέψει ότι όλα
είναι δυνατά να συμβούν.
Ενισχύεται
η γενναιοδωρία του
Ο Άγιος Βασίλης είναι ένας
καλόκαρδος γεράκος που κάθε χρόνο, μέσα σε μία νύχτα, κάνει δώρα σε όλα τα
παιδάκια της γης. Αυτό διδάσκει στα παιδιά την προσφορά, την δοτικότητα, τη
γενναιοδωρία αλλά και την ανιδιοτελή πράξη. Προσφέρει δώρα και χαρά στα παιδιά
χωρίς να έχει εκείνος κάποιο όφελος.
Τα
παιδιά διατηρούν την αθωότητα τους
Η παιδική ηλικία και τα
ξένοιαστα χρόνια περνούν πολύ γρήγορα και πριν το καταλάβουμε είμαστε ενήλικες
φορτωμένοι με άγχη της καθημερινότητας. Διατηρήστε την παιδικότητα και αθωότητα
των παιδιών σας και κάντε τα να πιστέψουν στον Άγιο Βασίλη, ακόμα και αν σε εσάς
είναι κάτι αφελές. Ακόμα και εμείς, ως ενήλικες δεν πιστεύουμε, καλό είναι να
μην καταστρέψουμε ή διαταράξουμε τον παιδικό κόσμο και τη φαντασία ενός παιδιού
και όλα αυτά τα συναισθήματα που μπορεί να δημιουργήσει γύρω από τον μύθο του
Άγιου Βασίλη.
πηγή: Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής
Πώς να ενισχύσετε την ικανότητα του παιδιού σας να συνεργάζεται
Χαρακτηριστικά παιδιών ικανών να
συνεργαστούν:
·
Είναι πρόθυμο να προσφέρει απλόχερα τη βοήθεια του
·
Είναι ικανό να νιώσει τα συναισθήματα και τις έγνοιες των άλλων
·
Όταν παίζει ένα παιχνίδι περιμένει πάντα τη σειρά του και σέβεται τους
άλλους
·
Μπορεί να διαπραγματευτεί και να λύσει πιθανές συγκρούσεις με άλλους
·
Δεν σκέφτεται μόνο τον εαυτό του και λειτουργεί ομαδικά
·
Μοιράζεται πάντα τα αντικείμενα και τα παιχνίδια του
Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς
προκειμένου να ενισχύσουν την ικανότητα ενός παιδιού να συνεργάζεται:
·
Αναφέρετε καθημερινές εργασίες που γίνονται πιο εύκολα με τη συνεργασία.
Π.χ. το σπίτι καθαρίζεται πιο ξεκούραστα και γρήγορα όταν βοηθάει όλη η
οικογένεια
·
Παίξτε οικογενειακά ομαδικά παιχνίδια όπως πάζλ ή επιτραπέζια
·
Βοηθήστε το παιδί σας να μάθει να μοιράζεται τα πράγματα του
·
Μάθετε στο παιδί σας να δουλεύει ομαδικά π.χ. βάλτε το να συνεργαστεί με
φίλους ή κάποιον αδερφό/η για να «χτίσουν» ένα σπιτάκι από άδεια κουτιά
δημητριακών ή να ζωγραφίζουν μαζί σε ένα μεγάλο χαρτόνι
·
Ενθαρρύνετε τις φιλίες των παιδιών σας. Όταν το παιδί μάθει να συνεργάζεται
με ένα καλό του φίλο θα είναι έτοιμο να συνεργαστεί και μέσα σε μία μεγαλύτερη
ομάδα
·
Δώστε του ιδέες για κατασκευές και παιχνίδια που απαιτούν τη συνεργασία με
άλλους
Συμβουλή Ειδικού:
Τα συνεργάσιμα παιδιά χαρακτηρίζονται από ομαδικό πνεύμα και την προθυμία τους να εξυπηρετήσουν τους άλλους. Εάν παρατηρήσετε ότι το παιδί σας προτιμά να κάθεται μόνο του, δυσκολεύεται να συνεργαστεί, να επικοινωνήσει αλλά και να συμπεριφερθεί μέσα σε μία ομάδα τότε είναι προτιμότερο να απευθυνθείτε σε ένα Αναπτυξιακό Κέντρο για συμβουλευτική.
Τα συνεργάσιμα παιδιά χαρακτηρίζονται από ομαδικό πνεύμα και την προθυμία τους να εξυπηρετήσουν τους άλλους. Εάν παρατηρήσετε ότι το παιδί σας προτιμά να κάθεται μόνο του, δυσκολεύεται να συνεργαστεί, να επικοινωνήσει αλλά και να συμπεριφερθεί μέσα σε μία ομάδα τότε είναι προτιμότερο να απευθυνθείτε σε ένα Αναπτυξιακό Κέντρο για συμβουλευτική.
πηγή: Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής
Αστέρια και πολλή...χρυσόσκονη!
Αφού τελειώσαμε όλες τις εργασίες μας (και το τοστάκι της Ιστορίας) είπαμε να το διασκεδάσουμε! Έρχονται Χριστούγεννα και πάλι δημιούργησαν τα τριτάκια μου! Αστέρια, χρυσόσκονη, πολλή αγάπη, γέλια και συνεργασία. Πανικός στην τάξη, αλλά οι νοικοκύρηδες έπιασαν από μόνοι τους τη σκούπα και ιδού το αποτέλεσμα:
Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2015
Ένας άγγελος...ξανά!
Σήμερα οι μαθητές του Γ3 και του Γ1 τραγούδησαν μαζί αυτό το εξαιρετικό τραγούδι! Είναι υπέροχο να ακούς 50 παιδάκια να τραγουδάνε τόσο όμορφα (και μάλιστα χωρίς πρόβες!) .Το αρμόνιο με τις μελωδίες του μάς μάγεψε και μάς γαλήνεψε για άλλη μια φορά! Να μην ξεχάσω και ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά του Γ2 που πριν δυο μέρες είχαν συνεργαστεί και αυτά μαζί μας !
Συγχαρητήρια και πάλι! Είσαστε τα αγγελούδια μας!!
Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015
Προσθέσεις τριψήφιων
Οι ακροβάτες της θάλασσας
Θέλετε να δείτε τα 4 είδη των δελφινιών που φιλοξενούν τα ελληνικά πελάγη; Είναι:Το ζωνοδέλφινο (Stenella coeruleoalba), το ρινοδέλφινο (Tursiops truncatus), το σταχτοδέλφινο (Grampus griseus) και το κοινό δελφίνι (Delphinus delphis). Στη σελίδα της WWF(πατήστε στην εικόνα) θα διαβάσετε αρκετές πληροφορίες γι' αυτά και μπορείτε να υιοθετήσετε και ένα δελφινάκι!
Αν έχετε χρόνο, δείτε και τα άλλα απειλούμενα είδη , πατώντας εδώ:
Και τέλος, ένα καταπληκτικό σόου με τους ακροβάτες της θάλασσας, τα δελφίνια!
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2015
ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ
1η συνάντηση:ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΑΞΗΣ
Δημιουργήσαμε μετά από διαλογική συζήτηση το ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ μας. Προσπαθήσαμε συλλογικά να γράψουμε τους κανόνες
μας αναφέροντας τι κάνουμε σε αυτήν την τάξη και χωρίς να περιλαμβάνονται οι
λέξεις: δεν, μη. Έτσι προσπαθήσαμε να προβάλλουμε μόνο τα θετικά σημεία. Δείτε
το:
2η συνάντηση:ΑΤΟΜΙΚΟΤΗΤΑ- ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ
Φτιάξαμε τα αστέρια του Γ3. Στο κέντρο κάθε αστεριού μπήκε η φωτογραφία του
κάθε παιδιού και στις 5 ακτίνες γράφτηκαν τα ενδιαφέροντα και οι προτιμήσεις
του (αγαπημένο χρώμα, άθλημα, φαγητό, εκπομπή ,τραγούδι). Επίσης συμπλήρωσαν αναλυτικά ένα έντυπο με τα χαρακτηριστικά τους και τις προτιμήσεις- ενδιαφέροντα.
από δημοτικό σχολείο Χοιροκοιτίας (Κύπρος) |
3η συνάντηση: ΑΤΟΜΙΚΟΤΗΤΑ- ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ
Κατασκευή ατομικής μαθητικής
ταυτότητας. Ενδεικτικά δείτε μερικές:
4η συνάντηση-ΣΕΒΑΣΜΟΣ
Σε κύκλο όλοι στο χαλάκι μας (ευγενική
χορηγία των γονέων!) τραγουδήσαμε ΤΟ ΧΑΛΙ
ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ, μαθαίνοντας :α) να το
σεβόμαστε κάθε φορά που το χρησιμοποιούμε και β) να σεβόμαστε ιδιαίτερα το παιδί που
βρίσκεται δίπλα μας.
5η συνάντηση: ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Σε κύκλο και όλοι καθισμένοι στο χαλάκι μας,
παρουσιάζουμε ένας ένας τον εαυτό μας
και τις προτιμήσεις μας σε φαγητά. Ο καθένας μιλάει μόνο αν κρατάει τον αστερία
στο χέρι του και προσπαθεί κάθε φορά να θυμηθεί τι φαγητό είπαν οι
προηγούμενοι. Κατόπιν σε ομάδες μαγείρεψαν
τα φανταστικά φαγητά τους (μακαρονάδες, σούπες, πίτσες, παϊδάκια, λουκανικοπιτάκια, πιλάφι...). Το ευχαριστήθηκαν πολύ. Βελτιώθηκε η προσοχή
των μαθητών και η συνεργασία. Τέλος, εγώ δοκίμασα από όλα τα φαγητά!!! Λέμε όταν
βρέχει και μένουμε μέσα στα διαλείμματα να δοκιμάσουμε και άλλες σπεσιαλιτέ!! (ιδέα της συναδέλφου Γεωργίας Φιλιπποπούλου: τμήμα ένταξης 5ο Δημ. Σχολείο Βριλησσίων)
6η συνάντηση: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ
Παίξαμε ομαδικά
παιχνίδια : ΠΑΙΞΕ ΡΑΔΙΟ ΠΑΙΞΕ (Τα παιδιά είναι μαζεμένα σε κύκλο. Ένα παιδί βγαίνει έξω από την
αίθουσα. Οι υπόλοιποι διαλέγουν ένα παιδί που κάθεται γονατιστό στη μέση του
κύκλου και παριστάνει το ράδιο. Πάνω του ρίχνουν ένα μεγάλο ύφασμα έτσι ώστε το
παιδί να καλύπτεται τελείως και να μην είναι αναγνωρίσιμο. Φωνάζουν το παιδί
που είναι έξω να έρθει. Μόλις έρθει πατάει το «κουμπί» πάνω στο παιδί ράδιο και
λέει:
- Ράδιο, παίξε κάτι!
Το ράδιο λέει ό,τι θέλει ( τραγούδια, αστεία κλπ.) και το
παιδί πρέπει να καταλάβει από τη φωνή ποιος είναι το ράδιο. Το παιχνίδι
επαναλαμβάνεται όσο θέλουν τα παιδιά κάθε φορά με άλλο ράδιο!)
και το ΒΡΕΣ ΤΟ ΜΑΕΣΤΡΟ (Ένα παιδί κρύβεται όσο τα υπόλοιπα παιδιά ορίζουν ποιος από την ομάδα θα είναι ο "μαέστρος" και ποιο "όργανο" θα παίζουν. Αφού σχηματίσουν ένα κύκλο, έρχεται το παιδί που είχε κρυφτεί και τους παρατηρεί για να βρει το μαέστρο. Όλα τα παιδιά παίζουν το ίδιο όργανο με το μαέστρο.Το παιδί καταλαβαίνει ποιος είναι ο μαέστρος όταν αυτός αλλάξει όργανο. Τότε κρύβεται εκείνος και το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο. Αν κάνει λάθος και δε βρει το μαέστρο το παιχνίδι επαναλαμβάνεται αλλάζοντας το μαέστρο και το όργανο). Η κοινωνικότητα των
παιδιών ενισχύθηκε μέσα από τα ομαδικά
παιχνίδια. Τα παιδιά έμαθαν να συνεργάζονται, να υπακούνε σε κανόνες αλλά και να
χειρίζονται τις συγκρούσεις. Έμαθαν να επιλέγουν φίλους και συνεργαζόμενοι μαζί
τους, να χαίρονται και να δημιουργούν. Τα
παιχνίδια αυτά βοήθησαν τα παιδιά που δεν είχαν ενταχθεί πλήρως στην ομάδα της τάξης
να ενσωματωθούν. Ακόμα αυξήθηκαν οι κοινωνικές τους δεξιότητες και αποκαλύφθηκαν
κρυφά ταλέντα. Θα συνεχιστούν τα ομαδικά
παιχνίδια και σε άλλες συναντήσεις.
7η συνάντηση: ΕΚΦΡΑΣΗ ΦΙΛΙΑΣ
Τα παιδιά έγραψαν κάρτες φιλίας, τις ζωγράφισαν και τις έδωσαν σε συμμαθητές-τριές τους.
Κατόπιν, αναρτήθηκαν σε φελοπίνακα της τάξης μας. Ενδεικτικά βλέπετε τις παρακάτω:
σχεδίαση κάρτας από τη συνάδελφο: Αδαμαντία Κοκκαλιάρη |
8η συνάντηση: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ- ΦΙΛΙΑ
Με αφορμή τη θεατρική παράσταση ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ,
συζητήσαμε αρκετά για τη συνεργασία- φιλία και τις επιπτώσεις αυτών στη ζωή μας. Το έργο είχε αρκετά μηνύματα ,τα οποία
αναδείξαμε. Κατόπιν τραγουδήσαμε το ΤΣΙΡΙΤΡΟ
! Τους άρεσε πάρα πολύ! Μάλιστα, σε κάθε ευκαιρία το τραγουδάμε παρεούλα!
9η συνάντηση: ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ-ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ
Μέρα της ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ
Πολύ σημαντική μέρα αυτή. Με αφορμή ένα
δυσάρεστο περιστατικό που συνέβη στο διάλειμμα και αφού συζήτησαν όλοι μαζί , συνειδητοποίησαν
πόσο σημαντικό είναι να επιλύουν τις διαφορές τους και να ζητάνε συγγνώμη.
Κατάλαβαν πόσο θάρρος θέλει να παραδεχτεί κανείς το λάθος του δημόσια, αλλά και
πόση δύναμη χρειάζεται να έχει και αυτός που συγχωρεί. Στο τέλος έπαιξαν όλοι αγαπημένοι. Την άλλη μέρα πήραν
όλοι το εικονίδιο του ΕΠΑΙΝΟΥ στα χαρτόνια των ομάδων τους. Καθιερώσαμε μια φορά
την εβδομάδα να γράφει κρυφά ο καθένας σε ένα μικρό χαρτάκι το παράπονό του και να μου το δίνει. Με
αυτό τον τρόπο ηρεμούν ξέροντας πως χωρίς να αποκαλυφθεί το μυστικό τους ,θα προσπαθήσω να εξομαλύνω διακριτικά την προβληματική κατάσταση.
10η συνάντηση:ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ Γ3
Με τη βοήθεια της κυρίας Φωφώς έγραψαν τον ύμνο του τμήματος και
τον τραγούδησαν. Λέμε όλοι ΝΑΙ στην
αγάπη, στη φιλία, στην ευγένεια και στη συνεργασία. Λέμε ΟΧΙ στην αγένεια, στην
κοροϊδία και στον τσακωμό! Και τέλος ένα μεγάλο ΝΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ στην τρέλα, στο
παιχνίδι και …φυσικά στο Γ3! Η μουσική… εξαιρετική! Θα το ηχογραφήσω και θα
το ακούσετε σύντομα!
11η συνάντηση: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Έγραψαν σε λευκό χαρτί το αρχικό του ονόματός τους και το χρωμάτισαν
υπέροχα! Η φαντασία και η έμπνευση των παιδιών ήταν μεγάλη. Το πιο ωραίο ήταν οι ομάδες που για μια ακόμα
φορά συνεργάστηκαν και ενθάρρυναν ο ένας τον άλλον. Αγόρια και κορίτσια,
έκατσαν σε παρεούλες, ανταλλάσσοντας τα χρώματά τους και τις ιδέες τους. Βρήκα και εγώ ευκαιρία να γίνω …παιδί! Μαζί με
τα κοριτσάκια μου, ζωγράφισα το Ν! Περάσαμε υπέροχα! Δείτε τι αριστουργήματα
έκαναν οι μικροί μου μαθητές (κάπου θα δείτε και το δικό μου):
12η συνάντηση-ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ (δεν ολοκληρώθηκε ακόμα)
Οι φατσούλες του ΘΕΛΩ και του ΔΕ ΘΕΛΩ
Και μην ξεχνάτε το σύνθημά μας: ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ !!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις
(
Atom
)