English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Γράψτε λέξεις- κλειδιά για να βρείτε αυτό που ψάχνετε:

Σάββατο 5 Δεκεμβρίου 2015

Επανάληψη στον Ηρακλή

Πάτα στην εικόνα και θα ακούσεις το μύθο. Πατώντας ΣΥΝΕΧΕΙΑ ,προχωράς.




Λογισμικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (Π.Ι)

Πατώντας σε αυτή την εικόνα έχει πολλές δραστηριότητες για μια καλή επανάληψη. Πατήστε τους αριθμούς και κάντε όσες μπορείτε, διαβάζοντας κάθε φορά προσεχτικά τις οδηγίες! Έχει παζλ, ακροστοιχίδες κ.ά .
Πλησιάζει το τοστάκι μας και καλό είναι να εξασκηθείτε!!


Διαβάστε περισσότερα... »

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015

Πράξεις με δανεισμό και κρατούμενο

Για καλύτερη εξάσκηση στις προσθέσεις και αφαιρέσεις, παίξτε αυτό το παιχνιδάκι (αν έχετε χρόνο). Έτσι δε θα μπερδεύεστε πια! 

πηγή: jele

Διαβάστε περισσότερα... »

Απόστροφος

πηγή:  jele

Πολύ εύκολο για εσάς παιδιά!




Διαβάστε περισσότερα... »

Ώρα για παραμύθι



ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΑΚΙ ΠΟΥ ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΑΓΓΙΞΕΙ ΕΝΑ ΑΣΤΕΡΑΚΙ


Γεια σας ,παιδιά! Υποσχέθηκα παραμύθι για το ΣΚ και νάτο!

Είναι αξιολάτρευτο αυτό το μικρό ποντικάκι!  Λοπόν, πάρτε ποπ κορν, πατατάκια , σβήστε τα φώτα, μεγαλώστε την οθόνη και καθίστε αναπαυτικά μόνος-η ή με καλή παρεούλα...Η ταινία αρχίζει!!! Καλή διασκέδαση σε όλους! Η κριτική τη Δευτέρα...


Διαβάστε περισσότερα... »

Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2015

Το γράμμα της κυρίας


Αγαπημένα μου παιδιά,

       Θέλω να σας γράψω παιδιά μου πόσο συγκίνηση ένιωσα που καταφέρατε δημόσια να πείτε συγγνώμη στους συμμαθητές σας.για όλα όσα κάνατε και τους στενοχωρήσατε. Ανοίξατε την καρδιά σας και με δύναμη ψυχής παραδεχτήκατε τα σφάλματά σας! Ζητήσατε να σας συγχωρέσουν για όσα  κατά καιρούς έγιναν. Μπράβο και σε εκείνους που αμέσως σας συγχώρεσαν.  Αυτή η μέρα θα καθιερωθεί ως η μέρα της συγγνώμης και της φιλίας. Είμαι πολύ περήφανη για σας και πρέπει να σας το πω! Σας αγαπώ πολύ και να συνεχίσετε να είστε τόσο καλά παιδιά με ευαισθησίες και ευγενικά αισθήματα. Μην την ξεχάσετε αυτή τη μέρα και αν έρθουν πάλι δύσκολες στιγμές με αγάπη, ηρεμία και υπομονή θα τις ξεπεράσουμε. Σας έχω στην καρδιά μου και χαίρομαι που σας έχω μαθητές μου!

Με αγάπη
κυρία Νατάσα







Διαβάστε περισσότερα... »

Η οικονομική κρίση μέσα από τα μάτια μαθητών δημοτικών σχολείων




“Η οικονομική κρίση έχει επηρεάσει το σχολείο, ένα παιδί στο σχολείο μας έκλεψε το πρωινό ενός άλλου παιδιού, γιατί δεν είχε να φάει”. Η περιγραφή αυτή δεν γίνεται από κάποιον εκπαιδευτικό ή γονέα, αλλά από μαθητή δημοτικού σχολείου, έναν από τους 86 μαθητές της Ε' και ΣΤ' τάξης, τριών σχολείων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι κλήθηκαν, στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης διδασκαλίας και της επεξεργασίας κοινωνικών ζητημάτων, να απαντήσουν μέσω γραπτού ερωτηματολογίου, πώς αντιλαμβάνονται την οικονομική κρίση και τις συνέπειές της.

“Τα παιδιά δείχνουν να αντιλαμβάνονται ρεαλιστικά την επιδείνωση των συνθηκών που ζουν οι οικογένειές τους και οι συνάνθρωποί τους, έχουν δηλαδή μία σαφή αντίληψη της κοινωνικής κατάστασης”, εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η εκπαιδευτικός Μάτα Μαγαλιού, η οποία εκπόνησε την έρευνα, στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας στο Βόλο.

Όπως επισημαίνει η κ Μαγαλιού “οι απαντήσεις των παιδιών περιγράφουν μία κοινωνική πραγματικότητα με αυξανόμενες δυσκολίες και προβλήματα που βιώνουν τα ίδια και οι γονείς τους, κάτι που τους δημιουργεί δυσάρεστα συναισθήματα, άγχος και ανησυχία για το παρόν και το μέλλον (σπουδές, επαγγελματική αποκατάσταση), αλλά και ενσυναίσθηση για τους συνανθρώπους τους”.

“Τι είναι η κρίση”;

Από την έρευνα προκύπτει ότι τα περισσότερα παιδιά συνδέουν την οικονομική κρίση με την έλλειψη χρημάτων, την αδυναμία εξόφλησης λογαριασμών και την έλλειψη βασικών αγαθών. “Υπάρχουν οικογένειες που δεν έχουν λεφτά να πληρώσουν τη ΔΕΗ και έτσι κόβεται το ρεύμα, μερικές οικογένειες κλέβουν ρεύμα και μερικές ζουν με κεριά”, λέει μαθητής. “Άνθρωποι αντιμετωπίζουν προβλήματα και ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας και τα προβλήματα που κάποτε μας φαίνονταν απίστευτα να συμβούν, τώρα συνάνθρωποί μας τα βιώνουν καθημερινά”, σημειώνει άλλος μαθητής.

“Λιγότερα ταξίδια και δώρα”

Τα πρώτα πράγματα, που σύμφωνα με τα παιδιά, θυσιάζουν οι γονείς τους, για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση είναι οι διακοπές και τα ταξίδια, οι αγορές παιχνιδιών και οι εκδηλώσεις ψυχαγωγίας. “Από τότε που ήλθε η οικονομική κρίση στην οικογένειά μου μειώθηκαν πολλά πράγματα όπως: τώρα πλέον δεν πηγαίνουμε ταξίδια τα καλοκαίρια, σταματήσαμε να θέλουμε πολλά πράγμα κ.α.”, εξηγεί μαθητής, ενώ άλλος λέει ότι “κάθε Πάσχα και Χριστούγεννα πηγαίναμε στην Κρήτη ή στην Αθήνα, ενώ πλέον πάμε στην Κρήτη μόνο το καλοκαίρι και όχι για διασκέδαση, για τα λάδια”.

“Κόβονται εξωσχολικές/ αθλητικές δραστηριότητες για 1 στα 6 παιδιά”

Ένα στα έξι παιδιά ανέφερε ότι αναγκάστηκε να διακόψει εξωσχολικές εκπαιδευτικές και αθλητικές δραστηριότητες, λόγω αδυναμίας των γονέων να πληρώσουν.

Ωστόσο, πολλά παιδιά δείχνουν να αντιλαμβάνονται πλήρως τις δυσκολίες της οικογενειακής τους κατάστασης και προσπαθούν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα “Εγώ κι
ο αδελφός μου μάθαμε να μη ζητάμε πολλά πράγματα επειδή ξέρουμε ότι πρέπει να κάνουμε οικονομία και ότι θα έλθουν καλύτερες ημέρες”, αναφέρει μαθητής.

“Φόβος για το άγνωστο”

Τα παιδιά στο σύνολό τους αντιμετωπίζουν με φόβο και ανησυχία το μέλλον, πιστεύουν ότι μελλοντικά θα δυσκολέψει κι άλλο η κατάσταση και ανησυχούν για πιθανή ανεργία των γονέων τους. “Φοβόμαστε μη χειροτερέψουν τα πράγματα και δεν έχουμε ούτε σπίτι, ούτε φαΐ, ούτε τίποτα”. “Έχω πολλές ανησυχίες, γιατί η μαμά μου δουλεύει και παίρνει ψίχουλα και αν τα πάρει. Ο πατέρας μου είναι συνταξιούχους και έχει να πληρωθεί ένα χρόνο σχεδόν”, είναι κάποιες από τις περιγραφές.

“Δυσανάλογος της ηλικίας ψυχολογικός φόρτος”

Τα παιδιά μέσα από τις απαντήσεις τους δείχνουν ότι αντιλαμβάνονται την κοινωνική αδικία που πλήττει τους πιο αδύναμους, βιώνουν τα ίδια εσωτερικές συγκρούσεις, νιώθουν ότι δε μπορούν να αντιμετωπίσουν τα κοινωνικά προβλήματα, παρόλο που δεν τους αναλογούν τέτοιες ευθύνες, εσωτερικεύουν συναισθήματα θλίψης και ενοχών για τους συνανθρώπους, μοιράζονται ψυχολογικά την κατάσταση την οποία βιώνουν, εκφράζοντας μία μορφή ενσυναίσθησης.

“Βλέπω τους άλλους ανθρώπους και στεναχωριέμαι, γιατί δεν έχουν λεφτά να πάνε σχολείο, γιατί δεν έχουν ρούχα, παπούτσια και τα πράγματα που χρειάζονται στο σχολείο”, λέει μαθητής, ενώ άλλος περιγράφει ότι “κάποιους τους βλέπεις στον δρόμο και στεναχωριέσαι που ζητάνε οι άνθρωποι λίγα λεφτά για να φάνε ενώ εσύ τρως κανονικά. Οι άνθρωποι μένουν άστεγοι γιατί δεν έχουν να πληρώσουν το ενοίκιο ή τη ΔΕΗ, τους φόρους κ.α.”

“Δυσκολίες και στο σχολείο”

Στις απαντήσεις των παιδιών περιγράφονται καθημερινές εικόνες από το σχολείο τους με συμμαθητές, οι οποίοι δυσκολεύονται οικονομικά. “Βλέπεις παιδιά που δεν έχουν να φάνε τίποτα και στεναχωριέσαι ιδιαίτερα”, αναφέρει μαθητής.

Τα παιδιά αντιλαμβάνονται, επίσης, ότι και το ίδιο το σχολείο αντιμετωπίζει προβλήματα λειτουργίας λόγω της οικονομικής κρίσης και γι αυτό προτείνουν- μεταξύ άλλων- δωρεάν σίτιση και δωρεάν συμμετοχή των μαθητών στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που απαιτούν πρόσθετη οικογενειακή δαπάνη (εκπαιδευτικές εκδρομές, επισκέψεις κ.λπ).

“Πιστεύω ότι άμα το σχολείο μειώσει τα χρήματα που πρέπει να πληρώνουμε λίγο, τότε οι οικογένειες δεν θα έχουν τόσα έξοδα”, προτείνει μαθητής, ενώ ένας άλλος σημειώνει ότι “μπορεί το σχολείο να κάνει ένα συσσίτιο ή να μειώσει τις τιμές στα κυλικεία”.

“Ποιος φταίει;”

Αναζητώντας τις αιτίες της οικονομικής κρίσης τα παιδιά θεωρούν ως υπευθύνους, αυτούς που ασκούν την εξουσία και προτείνουν “να πάρουν τα λεφτά από τους πλούσιους και να τα μοιράσουν στους φτωχούς” ή “να ενωθούμε όλοι μαζί όπως τότε το 1821 και να κάνουμε μία δημοκρατική επανάσταση”.

"Εκδήλωση άγχους με ψυχοσωματικά συμπτώματα”

Συνοψίζοντας τις απαντήσεις των παιδιών η κ Μαγαλιού επισημαίνει ότι τα παιδιά αντιλαμβάνονται την οικονομική κρίση με ευαισθησία, αναλαμβάνοντας σε πολλές περιπτώσεις να “σηκώσουν” ένα δυσανάλογο βάρος, που δεν αντιστοιχεί στην τρυφερή ηλικία τους και που μπορεί να διαταράξει τη συναισθηματική τους ισορροπία.

Μάλιστα τονίζει ότι τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η οικογένεια κάποιου μαθητή κατά κανόνα μεταφέρονται στο σχολείο και επηρεάζουν τις επιδόσεις του και τη συμπεριφορά του γενικότερα.

Επίσης, το έντονο άγχος συχνά αποκτά και ψυχοσωματικά χαρακτηριστικά. “Διαπιστώνουμε ότι πάρα πολύ συχνά πια τα παιδιά διαμαρτύρονται για πόνο στην κοιλιά κ.λπ.”, λέει. 

“Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην αποφόρτιση”

Η άμβλυνση των συναισθηματικών προβλημάτων και κοινωνικών ανισοτήτων που προκαλεί η οικονομική κρίση, είναι σύμφωνα με την κ Μαγαλιού ο κοινωνικός ρόλος που καλείται να διαδραματίσει σήμερα το σχολείο.

“Ο κοινωνικός ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολύ σημαντικός, αφορά πέρα από το γνωστικό πεδίο και τη συναισθηματική ισορροπία του παιδιού, πρέπει να φροντίζουμε να είναι και χαρούμενο και ήρεμο”, σημειώνει, εξηγώντας ότι “όταν ένα παιδί βιώνει την οικονομική κρίση μέσα από τις εμπειρίες στο σπίτι του, αυτό θα του δημιουργήσει προβλήματα στις σχολικές επιδόσεις, δημιουργώντας εκπαιδευτικές ανισότητες μέσα στην τάξη”.

“Έχουμε κοινωνική υποχρέωση να δώσουμε προτεραιότητα στα παιδιά που βιώνουν τις συνέπειες της κρίσης, να αναδείξουμε τα προβλήματά τους, να αναζητήσουμε λύσεις, να υπάρχει μία ανοιχτή συζήτηση και μία διαρκής επεξεργασία των κοινωνικών ζητημάτων μέσα στην τάξη, γιατί το σχολείο δεν είναι μόνο γνώση, αλλά πρέπει να προωθεί τις ανάγκες όλων των παιδιών και την κοινωνική δικαιοσύνη, αλλά και να προάγει την ψυχική ανθεκτικότητα των μελών του και κυρίως να δίνει μηνύματα αισιοδοξίας”, τονίζει η κ Μαγαλιού.

Πηγή: http://www.e-typos.com/
 
Διαβάστε περισσότερα... »

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Μερικοί ακόμα άθλοι του Ηρακλή

Παιδιά μου, δείτε και αυτό το βίντεο με τους υπόλοιπους άθλους του Ηρακλή για να είμαστε έτοιμοι για το μάθημα της Παρασκευής!




Δείτε και ένα γραμματόσημο με τους άθλους. Μπορείτε να διακρίνετε ποιοι είναι;




Διαβάστε περισσότερα... »

Σπίτι με κήπον


Για να γνωρίσουμε τον ποιητή Κωνσταντίνο Καβάφη:
Ο Κωνσταντίνος Καβάφης (Αλεξάνδρεια, 29 Απριλίου 1863 - Αλεξάνδρεια, 29 Απριλίου 1933) είναι ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές της σύγχρονης εποχής. Γεννήθηκε και έζησε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου και σε ποιήματά του μιλά για αυτήν. Ο ποιητής επεξεργαζόταν επίμονα κάθε στίχο, κάποτε για χρόνια ολόκληρα, προτού τον δώσει στην δημοσιότητα. Η γλώσσα των ποιημάτων του ήταν μείγμα καθαρεύουσας και δημοτικής, με λίγα επίθετα. Πέθανε 70 χρονών από ανίατη ασθένεια. Σήμερα η ποίησή του όχι μόνο έχει επικρατήσει στην Ελλάδα, αλλά και κατέλαβε μία εξέχουσα θέση στην όλη ευρωπαϊκή ποίηση, ύστερα από τις μεταφράσεις των ποιημάτων του αρχικά στα Γαλλικά, Αγγλικά, Γερμανικά και κατόπιν σε πολλές άλλες γλώσσες. 

Το σπίτι του- Μουσείο- στην Αλεξάνδρεια


Ο Kωνσταντίνος Kαβάφης, σε φωτογραφία βγαλμένη στην Αλεξάνδρεια, πιθανώς το 1890.


Μια προτομή του Κωνσταντίνου Καβάφη, βρίσκεται στο διαμέρισμά του.


πηγή: ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ

Διαβάστε περισσότερα... »

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2015

Δεκέμβρης με ...πίνακα πολλαπλασιασμού!

Η προπαίδεια είναι εξαιρετική σημαντική ! Πρέπει να την ξέρετε πολύ καλά (και μπερδεμένα πια τα γινόμενα).  Αυτός ο πίνακας θα σας αρέσει πολύ! Πατήστε ΕΝΑΡΞΗ, συμπληρώστε το κουτάκι με το γινόμενο και μετά το ENTER ( βοηθάνε οι γονείς στο ξεκίνημα!) Μπορείτε να διαλέξετε επίπεδο.Πατώντας ΤΕΛΟΣ βλέπετε το σκορ σας.
Αφιερώστε μερικά λεπτά για να παίξετε!
Καλή επιτυχία!
 




Καλό μήνα σε όλους! 

Και θυμηθείτε: Σε 23 μέρες έχουμε Χριστούγεννα!



Διαβάστε περισσότερα... »

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

Το ΤΣΙΡΙΤΡΟ σε εκτέλεση Γ3!

Το μάθημα στη Γλώσσα, μάς έφερε στο νου τη θεατρική παράσταση που είδαμε. Και οι μικροί μου μαθητές πάντα με κέφι και διάθεση τραγούδησαν το ΤΣΙΡΙΤΡΟ.
Τέλειες οι φωνές σας, παιδιά! Σάς αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την προσπάθεια. Και θυμηθείτε: η συλλογικότητα έφερε αυτό το αρμονικό αποτέλεσμα. Οι φίλοι στα ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ κατάφεραν τόσα πολλά γιατί ήταν αγαπημένοι και συνεργάζονταν σε όλα! 








Διαβάστε περισσότερα... »

Μια μικρή αλλαγή στο πρόγραμμα και στην τηλεφωνική επικοινωνία μας

Λόγω ενδοσχολικών θεμάτων, έχουμε μια μικρή τροποποίηση του προγράμματος. Κάθε Πέμπτη θα έχουμε την 4η ώρα Μαθηματικά και την 5η ώρα Θεατρική Αγωγή (Κάντε την αλλαγή στο ωρολόγιο πρόγραμμα που έχετε).
Επομένως αλλάζει κάπως και η ώρα της τηλεφωνικής μας επικοινωνίας.

Θα είναι :
Κάθε Πέμπτη από τις 10.00 - 10.40
Ευχαριστώ για την κατανόησή σας!

Διαβάστε περισσότερα... »

Γράφουμε χαϊκού! (κλικάροντας τα μικρά εικονίδια δεξιά, εμφανίζονται οι άλλες παρουσιάσεις)