1η συνάντηση:ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΑΞΗΣ
Δημιουργήσαμε μετά από διαλογική συζήτηση το ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ μας. Προσπαθήσαμε συλλογικά να γράψουμε τους κανόνες
μας αναφέροντας τι κάνουμε σε αυτήν την τάξη και χωρίς να περιλαμβάνονται οι
λέξεις: δεν, μη. Έτσι προσπαθήσαμε να προβάλλουμε μόνο τα θετικά σημεία. Δείτε
το:
2η συνάντηση:ΑΤΟΜΙΚΟΤΗΤΑ- ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ
Φτιάξαμε τα αστέρια του Γ3. Στο κέντρο κάθε αστεριού μπήκε η φωτογραφία του
κάθε παιδιού και στις 5 ακτίνες γράφτηκαν τα ενδιαφέροντα και οι προτιμήσεις
του (αγαπημένο χρώμα, άθλημα, φαγητό, εκπομπή ,τραγούδι). Επίσης συμπλήρωσαν αναλυτικά ένα έντυπο με τα χαρακτηριστικά τους και τις προτιμήσεις- ενδιαφέροντα.
από δημοτικό σχολείο Χοιροκοιτίας (Κύπρος) |
3η συνάντηση: ΑΤΟΜΙΚΟΤΗΤΑ- ΜΟΝΑΔΙΚΟΤΗΤΑ
Κατασκευή ατομικής μαθητικής
ταυτότητας. Ενδεικτικά δείτε μερικές:
4η συνάντηση-ΣΕΒΑΣΜΟΣ
Σε κύκλο όλοι στο χαλάκι μας (ευγενική
χορηγία των γονέων!) τραγουδήσαμε ΤΟ ΧΑΛΙ
ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ, μαθαίνοντας :α) να το
σεβόμαστε κάθε φορά που το χρησιμοποιούμε και β) να σεβόμαστε ιδιαίτερα το παιδί που
βρίσκεται δίπλα μας.
5η συνάντηση: ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Σε κύκλο και όλοι καθισμένοι στο χαλάκι μας,
παρουσιάζουμε ένας ένας τον εαυτό μας
και τις προτιμήσεις μας σε φαγητά. Ο καθένας μιλάει μόνο αν κρατάει τον αστερία
στο χέρι του και προσπαθεί κάθε φορά να θυμηθεί τι φαγητό είπαν οι
προηγούμενοι. Κατόπιν σε ομάδες μαγείρεψαν
τα φανταστικά φαγητά τους (μακαρονάδες, σούπες, πίτσες, παϊδάκια, λουκανικοπιτάκια, πιλάφι...). Το ευχαριστήθηκαν πολύ. Βελτιώθηκε η προσοχή
των μαθητών και η συνεργασία. Τέλος, εγώ δοκίμασα από όλα τα φαγητά!!! Λέμε όταν
βρέχει και μένουμε μέσα στα διαλείμματα να δοκιμάσουμε και άλλες σπεσιαλιτέ!! (ιδέα της συναδέλφου Γεωργίας Φιλιπποπούλου: τμήμα ένταξης 5ο Δημ. Σχολείο Βριλησσίων)
6η συνάντηση: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΟΜΑΔΙΚΟΤΗΤΑ
Παίξαμε ομαδικά
παιχνίδια : ΠΑΙΞΕ ΡΑΔΙΟ ΠΑΙΞΕ (Τα παιδιά είναι μαζεμένα σε κύκλο. Ένα παιδί βγαίνει έξω από την
αίθουσα. Οι υπόλοιποι διαλέγουν ένα παιδί που κάθεται γονατιστό στη μέση του
κύκλου και παριστάνει το ράδιο. Πάνω του ρίχνουν ένα μεγάλο ύφασμα έτσι ώστε το
παιδί να καλύπτεται τελείως και να μην είναι αναγνωρίσιμο. Φωνάζουν το παιδί
που είναι έξω να έρθει. Μόλις έρθει πατάει το «κουμπί» πάνω στο παιδί ράδιο και
λέει:
- Ράδιο, παίξε κάτι!
Το ράδιο λέει ό,τι θέλει ( τραγούδια, αστεία κλπ.) και το
παιδί πρέπει να καταλάβει από τη φωνή ποιος είναι το ράδιο. Το παιχνίδι
επαναλαμβάνεται όσο θέλουν τα παιδιά κάθε φορά με άλλο ράδιο!)
και το ΒΡΕΣ ΤΟ ΜΑΕΣΤΡΟ (Ένα παιδί κρύβεται όσο τα υπόλοιπα παιδιά ορίζουν ποιος από την ομάδα θα είναι ο "μαέστρος" και ποιο "όργανο" θα παίζουν. Αφού σχηματίσουν ένα κύκλο, έρχεται το παιδί που είχε κρυφτεί και τους παρατηρεί για να βρει το μαέστρο. Όλα τα παιδιά παίζουν το ίδιο όργανο με το μαέστρο.Το παιδί καταλαβαίνει ποιος είναι ο μαέστρος όταν αυτός αλλάξει όργανο. Τότε κρύβεται εκείνος και το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο. Αν κάνει λάθος και δε βρει το μαέστρο το παιχνίδι επαναλαμβάνεται αλλάζοντας το μαέστρο και το όργανο). Η κοινωνικότητα των
παιδιών ενισχύθηκε μέσα από τα ομαδικά
παιχνίδια. Τα παιδιά έμαθαν να συνεργάζονται, να υπακούνε σε κανόνες αλλά και να
χειρίζονται τις συγκρούσεις. Έμαθαν να επιλέγουν φίλους και συνεργαζόμενοι μαζί
τους, να χαίρονται και να δημιουργούν. Τα
παιχνίδια αυτά βοήθησαν τα παιδιά που δεν είχαν ενταχθεί πλήρως στην ομάδα της τάξης
να ενσωματωθούν. Ακόμα αυξήθηκαν οι κοινωνικές τους δεξιότητες και αποκαλύφθηκαν
κρυφά ταλέντα. Θα συνεχιστούν τα ομαδικά
παιχνίδια και σε άλλες συναντήσεις.
7η συνάντηση: ΕΚΦΡΑΣΗ ΦΙΛΙΑΣ
Τα παιδιά έγραψαν κάρτες φιλίας, τις ζωγράφισαν και τις έδωσαν σε συμμαθητές-τριές τους.
Κατόπιν, αναρτήθηκαν σε φελοπίνακα της τάξης μας. Ενδεικτικά βλέπετε τις παρακάτω:
σχεδίαση κάρτας από τη συνάδελφο: Αδαμαντία Κοκκαλιάρη |
8η συνάντηση: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ- ΦΙΛΙΑ
Με αφορμή τη θεατρική παράσταση ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ,
συζητήσαμε αρκετά για τη συνεργασία- φιλία και τις επιπτώσεις αυτών στη ζωή μας. Το έργο είχε αρκετά μηνύματα ,τα οποία
αναδείξαμε. Κατόπιν τραγουδήσαμε το ΤΣΙΡΙΤΡΟ
! Τους άρεσε πάρα πολύ! Μάλιστα, σε κάθε ευκαιρία το τραγουδάμε παρεούλα!
9η συνάντηση: ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ-ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ
Μέρα της ΣΥΓΓΝΩΜΗΣ
Πολύ σημαντική μέρα αυτή. Με αφορμή ένα
δυσάρεστο περιστατικό που συνέβη στο διάλειμμα και αφού συζήτησαν όλοι μαζί , συνειδητοποίησαν
πόσο σημαντικό είναι να επιλύουν τις διαφορές τους και να ζητάνε συγγνώμη.
Κατάλαβαν πόσο θάρρος θέλει να παραδεχτεί κανείς το λάθος του δημόσια, αλλά και
πόση δύναμη χρειάζεται να έχει και αυτός που συγχωρεί. Στο τέλος έπαιξαν όλοι αγαπημένοι. Την άλλη μέρα πήραν
όλοι το εικονίδιο του ΕΠΑΙΝΟΥ στα χαρτόνια των ομάδων τους. Καθιερώσαμε μια φορά
την εβδομάδα να γράφει κρυφά ο καθένας σε ένα μικρό χαρτάκι το παράπονό του και να μου το δίνει. Με
αυτό τον τρόπο ηρεμούν ξέροντας πως χωρίς να αποκαλυφθεί το μυστικό τους ,θα προσπαθήσω να εξομαλύνω διακριτικά την προβληματική κατάσταση.
10η συνάντηση:ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ- ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Ο ΥΜΝΟΣ ΤΟΥ Γ3
Με τη βοήθεια της κυρίας Φωφώς έγραψαν τον ύμνο του τμήματος και
τον τραγούδησαν. Λέμε όλοι ΝΑΙ στην
αγάπη, στη φιλία, στην ευγένεια και στη συνεργασία. Λέμε ΟΧΙ στην αγένεια, στην
κοροϊδία και στον τσακωμό! Και τέλος ένα μεγάλο ΝΑΙΙΙΙΙΙΙΙΙΙ στην τρέλα, στο
παιχνίδι και …φυσικά στο Γ3! Η μουσική… εξαιρετική! Θα το ηχογραφήσω και θα
το ακούσετε σύντομα!
11η συνάντηση: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Έγραψαν σε λευκό χαρτί το αρχικό του ονόματός τους και το χρωμάτισαν
υπέροχα! Η φαντασία και η έμπνευση των παιδιών ήταν μεγάλη. Το πιο ωραίο ήταν οι ομάδες που για μια ακόμα
φορά συνεργάστηκαν και ενθάρρυναν ο ένας τον άλλον. Αγόρια και κορίτσια,
έκατσαν σε παρεούλες, ανταλλάσσοντας τα χρώματά τους και τις ιδέες τους. Βρήκα και εγώ ευκαιρία να γίνω …παιδί! Μαζί με
τα κοριτσάκια μου, ζωγράφισα το Ν! Περάσαμε υπέροχα! Δείτε τι αριστουργήματα
έκαναν οι μικροί μου μαθητές (κάπου θα δείτε και το δικό μου):
12η συνάντηση-ΕΚΦΡΑΣΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ (δεν ολοκληρώθηκε ακόμα)
Οι φατσούλες του ΘΕΛΩ και του ΔΕ ΘΕΛΩ